Az amerikai elektronikai és telekom csoport az utóbbi időben számos befektetési bankkal tárgyalt az értékesítésről, beleértve a JPMorgan Chase-t. Hivatalosan azonban még nem indult meg a licit a vállalat üzletágáért. A Motorola nem kívánt nyilatkozni az ügyben. A döntés teljesen beleillik Ed Zander, a Motorola vezére által korábban felvázolt stratégiába, miszerint a vállalat a közeljövőben a vezeték nélküli telekommunikációs területre koncentrál, írja a Financial Times.
A társaság autós üzletága több mint ötezer ember foglalkoztat, tavalyi forgalma pedig elérte az 1,7 milliárd dollárt. A Motorola tavalyi 31,3 milliárdos bevételének több mint a felét mobilkommunikációs eszközök adták. A társaságnak ezzel sikerült felzárkóznia a piacvezető finn Nokia mögé az utóbbi negyedévekben. Ezt leginkább új stílusú telefonjainak köszönheti, ilyen például a szupervékony RAZR.
Ezzel szemben az autóipari gyengélkedések miatt a vállalat kénytelen belemenni az egyre erősebb árversenybe. A Motorola navigációs és biztonsági berendezéseket, valamint tolatást, fékezést és motor ellenőrző rendszereket, elektronikákat is gyárt.
Kapcsolódó anyagok: