[ajanlo=95][igazitas=left/] Mind a Sony, mind a Nintendo rendkívül széles választékkal bír a saját illetve harmadik cég által fejlesztett játékokból. A Sony a konzolok terén szerzett széleskörű tapasztalatára alapozva alkotta meg az új PlayStation Portable-t (PSP), amely a konvergencia jegyében nem csak játékgép, hanem zene- és videólejátszó is egyben.
A Nintendo, amely sok éven át vezette a játékkonzolok piacát, rendkívül éles versenyhelyzetben találhatja magát, annak ellenére, hogy rövidtávon még meghatározó részesedéssel bír majd. Nagy előnye ugyanis, hogy a Game Boy Advance két típusa révén két különböző célcsoportot is elérhet, a szoftverek terén továbbá egyértelműen nyerésre áll. Az pedig általánosan ismert szabály a videójátékok piacán, hogy egy jó szoftver nagyot lendít a hardver-eladásokon is.
Az In-Stat elemzői megállapítják azt is, hogy a Sony sikerét annak köszönheti, hogy hagyományosan jó érzékkel fejleszt széles felhasználói kör által kedvelt gépeket. 18-34 év közötti célcsoportja pedig segíthet abban, hogy a 2005-2009 közti időszakban versenytársainál is több konzolt adhasson el.
A Nokia továbbra is nehézségekkel küzd ezen a piacon, annak ellenére, hogy már bizonyította, mind az eltökéltsége, mind az anyagi erőforrásai rendelkezésre állnak ahhoz, hogy versenyben maradjon. A hordozható játékkonzolokra pedig általában jellemző a konvergencia: a játékok mellett zene- és videólejátszásra, képnézegetésre, fényképezésre, jegyzetelésre és GPS-navigációra is alkalmasak.
Menedzsment Fórum
A Nintendo és a Sony között dőlhet el a mobilkonzol-versengés
A Nintendo és a Sony maradhat ringben a nehézsúlyú mezőnyben az elkövetkező évek során, versengésük tétje pedig a hordozható játékkonzolok piacának vezető szerepe, áll az In-Stat piackutató legfrissebb jelentésében.