A Northwest a pilóták és a légikisérők szakszervezetével egyezett meg. A Légitársasági Pilóták Szervezete (ALPA) 215 millió dollárról mondott le, hogy segítse a nehéz helyzetbe jutott céget, míg a Szerződéses Légikisérők Szakszervezete (PFAA) 117 millióval kevesebbel számol. A cég nem kezelte rosszul az amerikai légitársaságokat sújtó recessziót, hiszen az állam segítségét is igénybe vette, hogy felszámolja 4400 szerelője, takarítója és gondnoka sztrájkját - írta a BBC News.
A Northwest felkészült a sztrájkra: 18 hónapot szánt annak a tervnek a kidolgozására, amely segítségével - külsős alkalmazottak bevonásával - szerelőinek munkabeszüntetése esetén is a levegőbe tudja küldeni gépeit. A stratégia kidolgozásához rengeteg elemzésre, illetve más szakszervezetek, a szövetségi kormány és a Fehér Ház közreműködésére volt szükség, számolt be korábban az mfor.hu.
Ennek ellenére nem szüntette be sztrájkját a csőd szélén álló Nortwest 4400 munkása. A dolgozók szakszervezete (AMFA) az egyre kilátástalanabb helyzet miatt úgy döntött, hogy szavazásra bocsátja a légitársaság ajánlatát, mely az eredeti feltételektől jóval elmaradt. Viszont az utolsó pillanatban a légitársaság elfogadhatatlan szöveget vett be a dokumentumba.