2p

A globális reklámköltés gyorsuló növekedést mutat: a világ száz legnagyobb hirdetője 2003-ban 11,6 százalékkal költött többet hirdetésekre, mint az előző évben, s ez meghaladja a 2002-ben regisztrált 7,1 százalékos, illetve a 2001-es 2,6 százalékos bővülést, írja a Napi Gazdaság.

A top-100 vállalat a vizsgált 80 országban tavaly összesen 82,83 milliárd dollárt áldozott ilyen célra szemben a 2002-ben regisztrált 74,25 milliárd dollárral szemben, derül ki az Advertising Age legújab felméréséből.

Az élen a 16 globális márkát forgalmazó Procter & Gamble végzett: a cég globális reklámbüdzséje tavaly 29 százalékkal 5,76 milliárd dollárra emelkedett. A listán második Unilever 3,54 milliárd dollárt fordított ilyen célra, a századik helyezett pedig 199 millió dollárt.

Ezen a téren továbbra is az USA reklámpiaca a domináns: tavaly a globális költés 48,7 százaléka (40,36 milliárd dollár) realizálódott az USA-ban szemben a 2002-es 37,31 milliárd dolláros mutatóval. Ezt követi Európa (2003-ban 26,04, 2002-ben 23,06 milliárd dollárral), illetve Ázsia (2003-ban 11,22, 2002-ben 9,86 milliárd dollárral). Az egyik legdinamikusabb szereplő Kína, ahol tavaly 64 százalékkal nőtt a reklámköltés, számol be a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!