2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Stadler Rail saját kockázatára megkezdte a MÁV Rt. számára szállítandó elővárosi motorvonatok gyártását, értesült a Világgazdaság. Az előzetes tervek szerint a hazai beszállítói arány 40 százalékot tesz majd ki.

A Stadler Rail saját kockázatára megkezdte a MÁV Rt. számára szállítandó elővárosi motorvonatok gyártását, értesült a Világgazdaság. Az előzetes tervek szerint a hazai beszállítói arány 40 százalékot tesz majd ki.

Az előkészületek már a Stadler konzorciális partnerénél, a Ganz Transelektrónál is folyamatban vannak. A Transelektro Közlekedési Rt. villamos berendezéseket, így áramszedőket, kontrollereket, hajtásszabályozókat, a Transelektro Villamossági Rt. motoralkatrészeket és talán teljes motorokat, transzformátorokat készít majd, a MÁV Északi Járműjavítója pedig a vonatok felét szereli össze. A svájci cég a járműjavítónál 3,5-4 milliós, a pusztaszabolcsi szervizközpontban pedig 8,5 millió eurós fejlesztésre készül.

A Stadler annak ellenére kezdte meg a gyártást, hogy még nincs szerződése a MÁV-val. Mint ismert, a második helyezett Bombardier panasza nyomán a Közbeszerzések Tanácsa vizsgálatot indított, s annak befejeztéig - ez még egy hónap is lehet - tilos szerződést kötni. Az első vonatot elvileg jövő márciusban szállítják majd le, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!