A Stadler Rail saját kockázatára megkezdte a MÁV Rt. számára szállítandó elővárosi motorvonatok gyártását, értesült a Világgazdaság. Az előzetes tervek szerint a hazai beszállítói arány 40 százalékot tesz majd ki.
Az előkészületek már a Stadler konzorciális partnerénél, a Ganz Transelektrónál is folyamatban vannak. A Transelektro Közlekedési Rt. villamos berendezéseket, így áramszedőket, kontrollereket, hajtásszabályozókat, a Transelektro Villamossági Rt. motoralkatrészeket és talán teljes motorokat, transzformátorokat készít majd, a MÁV Északi Járműjavítója pedig a vonatok felét szereli össze. A svájci cég a járműjavítónál 3,5-4 milliós, a pusztaszabolcsi szervizközpontban pedig 8,5 millió eurós fejlesztésre készül.
A Stadler annak ellenére kezdte meg a gyártást, hogy még nincs szerződése a MÁV-val. Mint ismert, a második helyezett Bombardier panasza nyomán a Közbeszerzések Tanácsa vizsgálatot indított, s annak befejeztéig - ez még egy hónap is lehet - tilos szerződést kötni. Az első vonatot elvileg jövő márciusban szállítják majd le, írja a Világgazdaság.
A Stadler már készíti a jövő MÁV-vonatait
A Stadler Rail saját kockázatára megkezdte a MÁV Rt. számára szállítandó elővárosi motorvonatok gyártását, értesült a Világgazdaság. Az előzetes tervek szerint a hazai beszállítói arány 40 százalékot tesz majd ki.