2p

A Stadler Rail saját kockázatára megkezdte a MÁV Rt. számára szállítandó elővárosi motorvonatok gyártását, értesült a Világgazdaság. Az előzetes tervek szerint a hazai beszállítói arány 40 százalékot tesz majd ki.

A Stadler Rail saját kockázatára megkezdte a MÁV Rt. számára szállítandó elővárosi motorvonatok gyártását, értesült a Világgazdaság. Az előzetes tervek szerint a hazai beszállítói arány 40 százalékot tesz majd ki.

Az előkészületek már a Stadler konzorciális partnerénél, a Ganz Transelektrónál is folyamatban vannak. A Transelektro Közlekedési Rt. villamos berendezéseket, így áramszedőket, kontrollereket, hajtásszabályozókat, a Transelektro Villamossági Rt. motoralkatrészeket és talán teljes motorokat, transzformátorokat készít majd, a MÁV Északi Járműjavítója pedig a vonatok felét szereli össze. A svájci cég a járműjavítónál 3,5-4 milliós, a pusztaszabolcsi szervizközpontban pedig 8,5 millió eurós fejlesztésre készül.

A Stadler annak ellenére kezdte meg a gyártást, hogy még nincs szerződése a MÁV-val. Mint ismert, a második helyezett Bombardier panasza nyomán a Közbeszerzések Tanácsa vizsgálatot indított, s annak befejeztéig - ez még egy hónap is lehet - tilos szerződést kötni. Az első vonatot elvileg jövő márciusban szállítják majd le, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!