[ajanlo=474][igazitas=left/]Az OMD médiaügynökség adatai szerint 2005 negyedik negyedévében még komolyabb csökkenésre lehet számítani az előzetes becslésekhez képest - mondta el Erdélyi Balázs az ügynökség televízió-üzletág igazgatója a Napi Gazdaságnak. Az első félévben 5,5-6 százalékos növekedést élhetett meg a televíziós reklámpiac, ahol a bővülés nyertese a TV2 volt, amely a bevételek növelésével párhuzamosan az átlagárat is emelni tudta.
A második félévre prognosztizált jelentősebb elmaradást az FMCG-szektor hirdetőinek visszafogott költése okozza majd. Mindez a fogyasztási szokások átalakulására, az alacsonyabb árkategóriában szereplő termékek kínálatára vezethető vissza, ami takarékoskodásra szorítja az egyébként sokat költő márkatulajdonosokat is. Az év egészére így összességében 4,5-5,5 százalékos bővülést realizálhat a televíziós szegmens, amivel még mindig tartja majd a növekedési ütemet a teljes reklámpiaccal.
[ajanlo=170][igazitas=left/]Szemes Éva médiaauditor, a Marketing Concept Kft. ügyvezető igazgatója szerint kevésbé kell tartani a visszaeséstől a kereskedelmi csatornáknak a negyedik negyedévre vonatkozóan. A televíziós büdzsék korábbi bővülése egyben a tematikus csatornák szerepének növekedéséhez is vezetett, véli a szakember. A kis csatornák reklámidő-telítettségi adatai is alátámasztják, hogy több hirdető és gyakrabban alkalmazza e médiát, a tervezés során ugyanakkor még mindig nem elég tudatosan - mondta Szemes a Napi Gazdaságnak.
A médiaauditor szerint a speciális témaválasztás és a körülhatárolhatóbb nézői réteg a most alkalmazottnál jóval szélesebb körét kínálná a hirdetők megjelenési lehetőségeinek. Ezzel ellentétes hatást fejt ugyanakkor ki, hogy a két nagy kereskedelmi televízió átveszi a reklámidejük értékesítését. Ez ugyan fix bevételt garantál a tematikus csatornáknak, de kevésbé ösztönzi az újszerű megjelenési formák bevezetését.
Erdélyi Balázs a tematikus csatornák esetében is visszafogott véleményének adott hangot: igaz, hogy a hirdetők többet költenek náluk, ám áraikat nem tudják emelni, már csak a piaci pozíciójuknál fogva sem, ráadásul a szűkülő büdzsék hatását is először a kis csatornák érezhetik meg - írja a Napi Gazdaság.
Kapcsolódó anyagok
A kis tévék a nyerők az óriáshirdetőknél
Bevásárolta magát a TV2-be a vezérigazgató
13,2 milliárdos bevételt ért el a TV2
Elfordulnak a tévétől a legnagyobb hirdetők
A TV2 a reklámpiac idei nyertese
Az uniós csatlakozásnak a fogyasztói szokásokra gyakorolt hatását az idei első félévben is megérezte a televíziós reklámpiac, a csatornák összköltési dinamikája elmaradt a várakozásoktól. A szakemberek szerint a tévés reklámpiac nyertese a TV2 volt, amely a bevételek növelésével párhuzamosan az átlagárat is emelni tudta.