A húsvét miatt megint kissé megkavarodtak a műsorok a hét elején, ami értelemszerűen a nézettségi adatokra is hatott. Ahogy lenni szokott, ünnep lévén nem került képernyőre a hét elején az RTL Klub két nagyon erős műsora, a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest, de pihent a Konyhafőnök VIP is. Ennek ellenére főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban még így is az RTL Klubot nézték többen, igazán szorossá sem sikerült tenni az estét a TV2-nek.
Az ezt követő hétköznapokat ismét nyomasztó RTL-es fölény jellemezte. Pénteken volt a legnagyobb a különbség, annak ellenére, hogy a piacvezető csatorna legerősebben teljesítő múlt heti műsora a Konyhafőnök nem is akkor érte el a legjobb számait. Viszont pénteken a fent felsorolt három erős program mindegyike jól teljesített. Hozzá kell tenni, hogy minden eddiginél erősebb volt az RTL Klubon A Konyhafőnök VIP: múlt heti epizódjai kivétel nélkül bekerültek a kereskedelmi célcsoportban a 10 legnézettebb műsor közé. A Konyhafőnök VIP múlt hét csütörtöki adása volt a legnézettebb műsor az RTL Klubon a múlt héten: a nézettségi toplista második helyét szerezte meg és 23,6 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmi célcsoportban.
A Konyhafőnök VIP után az Éjjel-Nappal Budapest volt a második legnézettebb műsor az RTL Klubon, a kereskedelmi célcsoportban. Múlt heti epizódjai a nézettségi toplista negyedik, hatodik, tizedik és tizennegyedik helyét szerezték meg és 17,9 heti átlagos közönségarányt értek el a 18-49 évesek körében. Az RTL Klub másik, nagy sikerű, saját gyártású napi sorozatának, a Barátok köztnek a múlt heti részei is kivétel nélkül bekerültek a legnézettebb műsorok közé a kereskedelmi korosztály körében, és átlagosan 16,5 százalékos közönségarányt produkált. Nem egyértelmű, hogy a relatív késői időpont, vagy a lassan elfáradó történet miatt hozott kicsit gyengébben a szappanopera.
Így védekeztek az áprilisi tél ellen
Ahogyan eddig is, úgy a 16. héten is az RTL Klub Híradója volt a legnézettebb hírműsor a kereskedelmi célcsoportban. A 18-49 évesek körében az elmúlt héten átlagosan több mint 203 ezer nézője volt az RTL Klub Híradójának és átlagosan 19,5 százalékos – az elmúlt héthez képest 2,3 százalékponttal több – közönségarányt produkált a 18-49 évesek körében. A TV2 Tények elnevezésű műsora ezzel szemben átlagosan 159 ezer nézőt tudott csak képernyő elé ültetni a kereskedelmi célcsoportban, 15,1 százalékos átlagos közönségaránnyal. Ha a teljes lakosságot nézzük, a legnézettebb Híradó 1 millió feletti számot ért el, míg a Tények esetében a 800 ezres szint alatt maradt a hírműsor.
A TV2 számára egyértelműen a Nagy Duett a tavaszi időszakban a mentsvár, amely megingathatatlanul teljesít. Egy héttel korábban ugyan „meghúzták az oroszlán bajszát”, és a 18-49 éves kategóriában volt nézettebb műsor, ám most minden célcsoportban a zenés showműsor tarolt. Emellett a Vigyázat gyerekkel vagyok teljesít folyamatosan jól, és ezúttal a szombat este vetített mozi, a Transformers: A kihalás kora is a csatorna átlaga felett szerepelt.
Érdemes egy kicsit elkalandozni a sportműsorok felé is, hiszen megint volt két topmérkőzés, amely komoly nézettséget ért el. Kedden a BL-ben rendezett Real-Bayern összecsapást (M4 sport) nézte a kereskedelmi célcsoportban minden hatodik tévé előtt ülő. A vasárnapi spanyol el clasico (Real-Barca) is 9 százalékos közönségaránnyal büszkélkedhetett.
Megmosolyogtató volt a vasárnap esti egyik adat is, a TV2 magazinműsora, a finoman szólva sem a hitelesség szimbólumaként ismert Ripost nevét viselő magazinműsor a kereskedelemi célcsoportban 4,1 százalékos közönségarányt ért el, és a teljes lakosságot tekintve is csak 5 százalék nézte a tévé előtt ülők közül. Bár nem egy időben voltak a hét utolsó napján, de talán nem meglepő, hogy a TV2 vezér Dirk Gerkens által lesajnált Sváby András féle Heti napló jó másfélszer magasabb számokat produkált. Talán nem véletlen, hogy Sváby és Hajdú Péter műsorának viszonylagos sikere – hiszen utóbbi a TV2-s produkcióitól alig elmaradó számokat hoz – piszkálja a csatorna csőrét. A Blikk információi szerint a TV2 a védjegytörvényre hivatkozva kéri a jogbitorlás megszüntetését, és a Heti Napló Sváby Andrással című műsor címének 8 napon belül való megváltoztatását.
mfor.hu