Átlagban 41 százalék nyilatkozott úgy, hogy a felső vezetés jól irányítja a vállalatot, a legjobb cégeknél viszont ez az arány eléri a 76 százalékot. Arra, hogy a cég tisztességesen bánik-e munkatársaival, átlagosan 46 százalék adott igenlő választ, a díjazottaknál viszont 76 százalék. Arra, hogy a felső vezetés egyaránt figyelembe veszi-e a vállalati és a munkavállalói érdekeket, átlagban 29 százalék felelt igennel, míg a díjazottaknál 59 százalék.
A felmérés során arra is kíváncsiak voltak: a dolgozók mennyire magabiztosak abban, hogy máshol is találnának munkát. A válaszolók 21 százaléka úgy nyilatkozott, hogy pár hét alatt máshol is el tudna helyezkedni, 45 százalék vélte úgy, hogy kis utánjárással néhány hónap alatt lenne képes megoldani ezt. A válaszolók 23 százaléka szerint egy új munkahelyhez legalább féléves utánajárásra lenne szüksége. A fennmaradó 10 százalék úgy vélekedett, hogy nehezen találna új munkahelyet.
A kérdések között szerepelt, hogyha az adott dolgozó nyerne a lottón, akkor is tovább dolgozna-e: a válaszolók 65 százaléka nyilatkozott úgy, hogy igen.
Összességében megállapítható: a hazai munkavállalalók elkötelezettsége némileg csökkent az elmúlt időszakban. Európai, illetve amerikai társaikhoz hasonlóan, a magyar munkavállalóknak is egyre inkább racionális, és nem csupán érzelmi indokokra van szükségük ahhoz, hogy szeressék vállalatukat, és hosszabb távon is potenciális munkahelyként tekintsenek rá, derült ki a díjkiosztó alkalmával rendezett sajtótájékoztatón.
Tököli Zsolt, a Hewitt Inside Consulting üzletágvezetője hozzátette: felméréseik igazolják, hogy a piaci sikereket is a dolgozói elkötelezettséggel, elégedettséggel érhetik el a cégek.
Mint ismert, a személyzeti tanácsadó cég immár negyedik éve rendezi meg Magyarországon ezt a felmérést, s jutalmazza díjakkal a legjobban szereplő vállalatokat.
(MTI/Menedzsment Fórum)
A T-Mobile kapta a Legjobb Munkahely címet
A hazai Legjobb Munkahely címet idén a nagyvállatoknál a T-Mobile, a kis és közepes cégeknél a Debreceni Hőszolgáltató nyerte el. A díjnyertes táraságoknál a fizetéssel kapcsolatos elégedettségi mutatók is magasabbak az átlagnál.