[ajanlo=474][igazitas=left/]Felvásárlásokkal és érdekeltségei bővítésével folytatja tovább agresszív terjeszkedést a 40 országban, köztük hazánkban is aktív indiai Tata-csoport. A konszern az elmúlt években dollármilliárdokat költött külföldi felvásárlásokra, legutóbb a távközlési szolgáltatásokat nyújtó Teleglobe megszerzésével erősítette pozícióját.
A 91 különböző üzletágat működtető Tata nemcsak távközlési üzletágát bővíti, leánya a Tata Motors a spanyol Hispano Carrocera buszgyárban is részesedést szerzett. Míg a teagyártással foglalkozó Tata Tea egymilliárd dollárt szán külföldi terjeszkedésre.
A vállalatcsoport informatikai szolgáltató cége, a Tata Consultancy Services (TCS) stratégiájában az európai piac játszik jelentős szerepet. A társaság a kontinensen szolgáltató központok bővítésével erősíti pozícióit, az elsőt Budapesten hozta létre 2001-ben. Ma még csak 300-an dolgoznak a létesítményben, de három éven belül ezerfősre bővítik a létszámot.
A hazai növekedés mellett a lengyel, az orosz, és a román piacok felé is kacsintgat a vállalat. A TCS a március végén zárult üzleti évben 2,24 milliárd dolláros bevételt ért el.
Menedzsment Fórum
A Tata agresszív terjeszkedése hazánkat sem kíméli
Folytatja agresszív terjeszkedését az indiai Tata-csoport, budapesti központját három éven belül ezerfősre bővíti. A konszern 239 millió dollárért legutóbb a távközlési szolgáltató Teleglobe-ot szerezte meg, írja a Világgazdaság.