2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Külföldi lapértesülések szerint a Tesco több mint negyven új áruházat nyit majd Közép-Európában, köztük tizenhatot Magyarországon. Hazánk, ahol a brit cég jelenleg 42 hipermarketet működtet, eddig is kiemelt célpontja volt a terjeszkedésnek.

A lap információi szerint a Tesco terjeszkedési terveiben kiemelt szerepet szán a közép-európai régiónak, és a következő években legalább negyven új áruházat nyit majd a térségben, így a Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon működő Tesco hipermarketek száma 194-ről 234-re emelkedhet, írja a Financial Times.

A terjeszkedés legnagyobb nyertese hazánk lehet, itt 2005-ben és 2006-ban összesen 16 új áruház nyílhat majd. Magyarország eddig is kiemelt célpontja volt a fejlesztéseknek, a cég 1994-ben itt nyitotta meg első áruházát az Egyesült Királyság területén kívül.

Az új áruházak egy része valószínűleg 6000 - 10 000 négyzetméteres hipermarket lesz, szemben a klasszikusnak számító 450 - 3500 négyzetméteres szupermarketekkel. Ezt az üzlettípust a Tesco a kontinensen fejlesztette ki a kilencvenes évek közepén, és innen adaptálta Tesco Extra néven a szigetország piacára.

A lap értesüléseit a Tesco egy nappal a cég pénzügyi eredményeinek közzététele előtt nem kívánta kommentálni. Az április 12-én esedékes bejelentésen várhatóan kétmilliárd font profitról fognak számot adni. A cég annak ellenére döntött a terjeszkedés mellett, hogy a közép-európai piacon egyre keményebb az árverseny; az Aldi és a Lidl hatására a Tescónak is csökkentenie kellett árait, ami negatívan befolyásolta értékesítési eredményeiket.

Az európai kontinensen való terjeszkedés csak része a Tesco nemzetközi ambícióinak; a cég már 200 áruházat működtet Ázsiában, közelebbről Kłnában, Japánban, Thaiföldön, Malajziában és Dél-Koreában.

A brit vállalat hazánkban először az ország észak-nyugati részében hozott létre kisebb üzleteket. Első szupermarketjét 1995-ben Szombathelyen nyitotta meg, 1996-ban kezdett dinamikus hipermarket építésbe, és jelenleg negyvenkettő ilyen típusú üzletet üzemeltet. Emellett huszonkettő, 260 és 750 négyzetméter közötti S-Markettel rendelkezik Észak-Nyugat-Magyarországon, és öt, 800 és 2400 négyzetméter közötti szupermarkettel Győrben, valamint Szombathelyen.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!