3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A brit Tesco 12,3 százalékkal növelte nyereségét a 2010-es üzleti évben az egy évvel korábbihoz képest, a növekedés elsősorban az ázsiai fellendülés hatása, az árbevétel és a nyereség kétharmadát kitermelő hazai piacon viszont a cég saját várakozásaitól is elmaradtak az eredmények. Magyarországon a társaság 29 új áruházat nyitott és 70,5 milliárd forintot adózott, amivel számításai szerint az ötödik legnagyobb adófizető volt.

A 14 országban 5 ezernél is több áruházat üzemeltető kereskedelmi lánc kedden megjelent beszámolója szerint az adózás előtti nyereség 3,8 milliárd font volt a februárral véget ért üzleti évben, ami megfelel az elemzői várakozásoknak. Az árbevétel áfa nélkül 60,9 milliárd font volt, 7,1 százalékkal nőtt, de némileg elmaradt 61,7 milliárdot valószínűsítő elemzői előrejelzésektől.

Az árbevétel alapján az amerikai Wal-Mart és a francia Carrefour után világszerte a harmadik legnagyobb kereskedelmi lánc eredményei elsősorban Ázsiában javultak, a térségből származó profit 17,5 százalékkal 570 millió fontra emelkedett. A legnagyobb mértékű növekedést a második számú piacon, Dél-Koreában érte el a Tesco.

Ugyanakkor a legnagyobb piacon, Nagy-Britanniában - ahol a kiskereskedelmen elköltött minden 7 fontból közel 1 fontot Tesco áruházakban adnak ki - a növekedés átlag alatti, 3,8 százalékos volt.

A brit piacot rendkívül erős verseny és egyre óvatosabb fogyasztói magatartás jellemzi, a megszorítások hatására a britek visszafogottan és igen megfontoltan költenek. Phil Clarke, a Tesco alig egy hónapja kinevezett új vezetője szerint azonban nemcsak a romló fogyasztói hangulat miatt maradtak el a várt eredmények. "Ennél többre is képesek vagyunk" - hangsúlyozta a vezérigazgató, hozzátéve, hogy változások következnek, erősítenek például a termékfejlesztésben és a kommunikációban.

A TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. keddi közleménye szerint az áruházlánc 29 új üzlettel bővült Magyarországon, az eladótér 53 ezer négyzetméterrel nőtt. "A cég ezzel mintegy 719 új munkahelyet teremtett, közülük számosat olyan térségben, ahol a foglalkoztatási mutatók rendkívül kedvezőtlenek" - áll az MTI-hez eljuttatott közleményben.

A vállalat magyarországi bruttó árbevétele 666,5 milliárd forint volt. "Működése során 2010-ben a Tesco összesen 70,5 milliárd forint adót fizetett be, ebből a válságadó 10,7 milliárd volt (ami a legnagyobb befizetés a kereskedelmi vállalatok között). Ezzel a cég - a 2009-es befizetéseket véve alapul - az ötödik legnagyobb adóbefizető Magyarországon" - áll a közleményben.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!