Az online kérdőíves felméréseket végző YouGov naponta 2000 brit vásárló szokásait kérdezte meg 1100 branddel kapcsolatban. Az elmúlt időszak adataiból az derült ki a megkérdezettek leginkább a Tescót favorizálták, ezt követte a Nokia, a Cadbury, majd a Sony és a Marks & Spencer következett.
A kutatók azt is kimutatták, hogy akik kifejezetten Tesco üzletekben szeretnek bóklászni, azok leginkább Nokia típusú mobilt használnak, Cadbury's csokoládét majszolgatnak, Waterstone könyveket vásárolnak, Marks & Spencer cuccokban feszítenek és Fairy tisztítószerekkel harcolnak a por és piszok ellen.
A McDonald's brandépítése azonban csúnyán felsült, mivel ezen a listán - a nagy dohánymárkákkal karöltve - csak az utolsók között kullogott. Ehhez hozzájárulhatott az is, hogy a vállalat az utóbbi időben a brit egészség-aktivisták céltáblájává vált. Stephan Shakespeare, a YouGov társ-vezérigazgatója szerint azonban nincs ok nagy ijedtségre, mivel a vásárlói megítélések nincsenek közvetlen hatással a cégek pénzügyi helyzetére. Shakespeare szerint a McDonald'snak valószínűleg milliónyi elégedett fogyasztója van világszerte, viszont sok az ellensége is, mivel maga a márka ellentmondásos.
Az mfor.hu korábban már hírt adott róla, hogy a McDonald's elszántan küzd a világszerte róla kialakult kép ellen, mely szerint az általa forgalmazott ételek egészségtelenek és hízlalóak. Ennek jegyében például a vállalat már korábban átalakította a gyerekeknek szánt Happy Meal termékeit úgy, hogy a menüket szénsavas üdítő helyett tejjel, illetve burgonya helyett almaszeletekkel is lehessen kérni. A cég nemrégiben azt is bejelentette, hogy a társaság "arcát", Ronald McDonaldot, a bohócot is sportosabb megjelenésűvé formálják át.