[ajanlo=257][igazitas=left/]"Történelmi pillanathoz" érkezett csütörtök reggel a német kiskereskedelem: először fordul elő, hogy egy németországi kereskedelmi láncban diszkont légitársaság jegyeit is meg lehet vásárolni. A hazánkban is jelen lévő Penny szupermarket-hálózat összesen 100 ezer darab Air Berlin jegy árusítását kezdte meg 2070 németországi üzletében. A biléták egyenként 29 euróba kerülnek, egy vevő azonban maximum hat darabot vásárolhat egyszerre.
A Der Spiegel információi szerint az érdeklődés eltérő mértékű volt az egyes áruházakban: míg Berlinben néhány bolt már a nyitás után néhány perccel túladott minden jegyen, addig más üzletekben meglehetősen kevés vásárlót érdekelt az ajánlat.
Mint ismert, Magyarországon a Tesco és a Wizz Air kezdett hasonló akcióba: április 13-tól az ország 42 hipermarketjében lehet a low cost cég repülőjegyeihez hozzájutni. Az értékesítést egy három hetes tesztperiódus előzte meg a társaság három áruházában.
"Új utat kívánunk nyitni a repülőjegy-értékesítés területén. Megalakulásunk óta innovatív megoldásokat keresünk minden területen, ideértve a marketinget, az értékesítést, a márkaépítést, az információs technológiát és az üzemelést is" - mondta el akkor Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója. "A Tesco stratégiája nagyon hasonlít a mienkhez, csupán egy másik iparágban valósítjuk meg. A céggel együtt új lehetőségeket teremtünk azok számára, akik szívesen élnének az olcsó repülés lehetőségével, de erre nem az internetet használják" - tette hozzá.
"A Wizz Air jegyeinek értékesítésével egyszerre fejlesztjük szolgáltatásainkat és bővítjük termékskálánkat" - indokolta a lépést Paul Kennedy, a Tesco Global Áruházak Rt. vezérigazgatója.
Menedzsment Fórum
A Tesco után a Penny is fapados jegyüzér lett
A Tesco után a Penny is belépett azon kiskereskedelmi láncok sorába, amelyek diszkont légitársaságok repülőjegyeit árusítják. Míg a brit lánc áprilistól egyes magyar egységeiben kínálja a bilétákat, addig a Penny egyelőre csak a német áruházakban teszi mindezt.