A hivatal versenytanácsa megállapította, hogy a Tesco-Global Áruházak Rt. a 2004. és 2005. évben egyes reklámújságjaiban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatást adott az általa nyújtott árgaranciáról. Továbbá nem közölte az árgarancia érvényesítéséhez teljesítendő feltételek mindegyikét.
A GVH - közleménye szerint - a Tesco "Nálunk verhetetlen árakat talál!" szlogenű szolgáltatásának a reklámújságokban megjelentetett tájékozatóit ítélte jogsértőnek. Az áruházlánc jogsértő magatartást tanúsított, amikor azt állította, hogy az általa forgalmazott, árgaranciában részesülő termékek ára "verhetetlen", a legalacsonyabb a piacon.
A Versenytanács e magatartás további folytatását megtiltotta, és 10 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a társaságot. Az áruházlánc 2004 novemberétől vállalta: ha az árgarancia körébe bevont terméket a fogyasztó egy másik, 3 kilométeres körzetben található üzletben 72 órán belül olcsóbban tudja megvásárolni, és ezt blokkokkal igazolja, akkor kifizeti a különbség kétszeresét - írja az MTI.
A Tesco Nagy-Britanniában is a hazaihoz hasonló helyzetbe került nemrég. Azzal a különbséggel, hogy ott az áruházóriás panaszolta be vetélytársát, az Asdát annak hirdetési politikája miatt. A konkurens cég a nyomtatott sajtóban és a tv-ben megjelent reklámaiban "Nagy-Britannia hivatalosan legolcsóbb szupermarkete" kifejezéssel illette magát. A brit reklámetikai hatóság (Advertising Standards Authority - ASA) az ügy kivizsgálása után betiltotta a szlogent, amelyet az Asda a The Grocer nevű ipari magazin felmérésére alapozott.