2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az előrejelzések szerint 2006-ban letaszíthatja az autósvilág trónjáról a General Motorst a Toyota, szakértők szerint a gyártott autók tekintetében a japán cég lesz a piacvezető.

Hosszú évtizedek után jövőre változás következhet be az autógyártók között - közölte szerdai számában a Nihon Keizai Shimbun japán napilap. A 2004-es évben a Fordot már maga mögé utasító, és így a világ második legnagyobb autógyártójává váló Toyota a GM-et is megelőzheti.

Az előrejelzések szerint a Toyota csoport - amely a cég nevét viselő márka mellett a Lexust, a Daihatsut és a Hino Motorst foglalja magába - 9,2 millió járművet fog gyártani. Ezzel szemben a GM gyáraiból kikerülő járművek az idei évre prognosztizált 9,12 millió darabot sem fogják elérni. A jelenlegi piacvezető helyzetét az is nehezíti, hogy míg a Toyota évek óta nyereséges, addig a GM a legutóbbi negyedévben 1,6 milliárd dolláros veszteségről számolt be.

A Toyota gyáraiból jövőre a 2005-ös terveknél 12 százalékkal több gépkocsi kerülhet ki, így elérve a 8,3 milliós darabszámot. Ehhez jön még hozzá Daihatsu és Hino Motors együttesen 900 ezer darabos kapacitása. A termelés felfutása elsősorban a Japánon kívüli gyáraknak lesz köszönhető, 2006-ban ugyanis az Egyesült Államokban, Európában és Ázsiában 4 milliónál több autó gördülhet le a szerelőszalagokról. Százalékos arányban a kínai gyártás fog a leglátványosabban nőni, ám ebben közrejátszik a viszonylag alacsony bázisérték. A Toyota a világ legnépesebb országában a jelenleginél 100 ezerrel több, 340 ezer kocsit fog jövőre gyártani.

Ami az Egyesült Államokat illeti, a jól bevált modellek mellett az óriási sikert jelentő hibrid autók fogják az értékesítést húzni. Ezek a járművek, amellett, hogy szinte versenytárs nélkül vannak jelen a piacon - a tavalyi 88 ezres forgalom után ebben az évben augusztusig már 135 ezret adtak el, amelyből a Toyota 73 ezer, a Honda pedig 31 ezer darabbal részesedik - viszonylag magas árréssel kerülnek forgalomba, így a világelsőségre törő autógyár eredményeire is igen pozitívan hatnak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!