A Toyota, a világ legnagyobb autógyártója és piacvezető a benzin-elektromos hibrid hajtású járművek terén, nikkel-kadmium akkumulátorokat alkalmaz a Prius hibrid modelljeiben, de lítium-ion akkumulátorokkal tervezi ellátni a 2012-ben bemutatni tervezett "plug-in" hibrid modelljét. A plug-in hibrid autó abban különbözik a hibrid autótól, hogy akkumulátorait nemcsak saját motorja tölti menet közben, hanem külső áramforrással is feltölthetőek.
"Meggyőződésünk szerint az elektromos mobilitási technológia fejlődése az akkumulátor-technológiai innováción áll vagy bukik" - mondta Koei Saga, a Toyota akkumulátor-fejlesztésért felelős igazgatója. "A lítium-ion akkumulátorok már nagy előrelépést képviselnek, de még ennél is nagyobb teljesítmény-növekedésre van szükség" - tette hozzá.
Az új Toyota divízió januárban alakult meg 50 mérnök bevonásával, akik új generációs akkumulátorok gyártástechnológiai eljárásainak fejlesztésével foglalkoznak. Az igazgató nem közölt részleteket az új akkumulátorok mibenlétéről és kereskedelmi bevezetésének várható időpontjáról. A Toyota a japán Panasonic gyárral közösen fejlesztett saját gyártású akkumulátorokat használ járműveiben.
MTI