2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A német Volkswagen konszern vezetése nem tartja kizártnak, hogy bezárják a csoporthoz tartozó spanyolországi Seat gyárat, ha nem növekszik az értékesítés. Az Audi vezérigazgatója, Martin Winterkorn a Welt am Sonntag című lapnak elmondta: elbocsátásokra is sor kerülhet.

A cég a múlt héten többször is cáfolta a gyár bezárásáról felreppent híreket. Néhány héttel ezelőtt a Volkswagen még azt tervezte, hogy a csoportnak a spanyolországi Martorellben lévő gyárában 10 százalékkal csökkentik a munkaidőt és a munkabéreket. A kérdés akkor úgy merült fel, vagy elbocsátanak 800 embert, vagy bérkiegészítés nélkül csökkentik a munkaidőt. Most azonban már arról van szó, hogy ténylegesen elbocsátanak 1000 embert.

A Seat a maga 16 ezer dolgozójával gyakorlatilag azóta problémás a VW számára, amióta 1986-ban megvették a spanyol céget. A veszteség növekszik, az értékesítés pedig folyamatosan csökken: az idei év első nyolc hónapjában 5 százalékkal 257 ezerre csökkent a Seat eladása Európában az egy évvel korábbihoz képest, tudta meg az MTI.

Mint arról az mfor.hu korábban már beszámolt, a VW csoport hat németországi üzemében is próbálja termelési költségeit - egyebek között bérköltségei csökkentésével - 1,3 milliárd euróval mérsékelni. A vállalat a következő három évben költségeit összesen 10 milliárd euróval akarja visszafogni.

Az autógyár vezetése ezzel összefüggésben arra szólította fel dolgozóit, hogy mondjanak le egyes juttatásokról: a munka közben tartott pihenőidőre járó pénzről, a szakképzettségi pótlékról és a betegség idejére járó vállalati táppénzről.

A VW elsősorban németországi munkahelyek megszüntetését tervezi a következő években, egy jelenleg még nem publikus átalakítási terv keretében. A vállalatot ugyanis az elmúlt időszakban a relatív magas német bérköltségek éppen úgy sújtották, mint az erős euró, amelyek következtében több - elsősorban ázsiai - versenytárssal szemben lépéshátrányba került.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Tízmilliárd eurós költségcsökkentésben reménykedik a VW
30 ezres leépítésre készülnek a VW-nél

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!