A cég a múlt héten többször is cáfolta a gyár bezárásáról felreppent híreket. Néhány héttel ezelőtt a Volkswagen még azt tervezte, hogy a csoportnak a spanyolországi Martorellben lévő gyárában 10 százalékkal csökkentik a munkaidőt és a munkabéreket. A kérdés akkor úgy merült fel, vagy elbocsátanak 800 embert, vagy bérkiegészítés nélkül csökkentik a munkaidőt. Most azonban már arról van szó, hogy ténylegesen elbocsátanak 1000 embert.
A Seat a maga 16 ezer dolgozójával gyakorlatilag azóta problémás a VW számára, amióta 1986-ban megvették a spanyol céget. A veszteség növekszik, az értékesítés pedig folyamatosan csökken: az idei év első nyolc hónapjában 5 százalékkal 257 ezerre csökkent a Seat eladása Európában az egy évvel korábbihoz képest, tudta meg az MTI.
Mint arról az mfor.hu korábban már beszámolt, a VW csoport hat németországi üzemében is próbálja termelési költségeit - egyebek között bérköltségei csökkentésével - 1,3 milliárd euróval mérsékelni. A vállalat a következő három évben költségeit összesen 10 milliárd euróval akarja visszafogni.
Az autógyár vezetése ezzel összefüggésben arra szólította fel dolgozóit, hogy mondjanak le egyes juttatásokról: a munka közben tartott pihenőidőre járó pénzről, a szakképzettségi pótlékról és a betegség idejére járó vállalati táppénzről.
A VW elsősorban németországi munkahelyek megszüntetését tervezi a következő években, egy jelenleg még nem publikus átalakítási terv keretében. A vállalatot ugyanis az elmúlt időszakban a relatív magas német bérköltségek éppen úgy sújtották, mint az erős euró, amelyek következtében több - elsősorban ázsiai - versenytárssal szemben lépéshátrányba került.
Kapcsolódó anyagok:
Tízmilliárd eurós költségcsökkentésben reménykedik a VW
30 ezres leépítésre készülnek a VW-nél