[ajanlo=267][igazitas=left/]A Wal-Mart eddig is birtokolta a Seiyu 42,4 százalékát, de ezt a tulajdonrészt egy japán napilap szerint hamarosan 50 százalékosra növeli. Ez az amerikaiaknak nagyjából 70,8 milliárd jenbe, vagyis 634,2 millió dollárba fog kerülni. A veszteséges Seiyu Japán negyedik legnagyobb kiskereskedelmi hálózata - közli a Reuters.
A két vállalat állítása szerint a végső döntés még nem született meg. Az amerikai óriás eddig is működési és irányítási tanácsokkal látta el a Seiyut, s ezt a tevékenységét a továbbiakban is folytatni szándékozik. A Wal-Martnak 2005 végéig a japán vállalat 50,1, 2007 végéig pedig 66,7 százalékára van elővásárlási joga. Az amerikai cég 2002-ben tört be a japán piacra, amikor 6 százalékos részesedést vásárolt a Seiyuból, amit azóta folyamatosan növelt.
Japán elemzők szerint kérdéses, hogy a Wal-Mart üzleti stratégiája beválik-e a sok szempontból egyedi japán közegben. Eddig a bonyolult elosztó csatornák és a válogatós fogyasztók miatt egy nagy nyugati kiskereskedelmi hálózatnak sem sikerült tartósan megvetnie a lábát a piacon. A francia Carrefour például márciusban fújt visszavonulót.
Menedzsment Fórum
A Wal-Mart felvásárolja a japán Seiyut
A világ legnagyobb kiskereskedelmi hálózata, a Wal-Mart leányvállalatává teszi eddigi japán társcégét, a Seiyut. A felvásárlással a szupermarket-óriás még nagyobb részt hasít ki magának a japán piacból.