2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Módosította korábbi előrejelzését a Zenith Optimedia Group, így az idén még enyhe visszaesést várnak a médiaköltésekben.

Módosította korábbi előrejelzését a Zenith Optimedia Group, így az idén még enyhe visszaesést várnak a médiaköltésekben.

Módosította tavaly decemberben tett, 2002-re szóló globális előrejelzését a Zenith, így az akkori a 0,8 százalékos emelkedés helyett 0,5 százalékos médiaköltés-csökkenést jelez 2002-re. A cég várokozásai egyedül az USA-ban teljesültek, míg Európa és Latin-Amerika reklámpiaca alakult az előre jelzetthez képest legkedvezőtlenebbül. A nagy térségek közül az előrejelzés Ázsiára tekint legoptimistábban, ahol a szakemberek szerint jelentős növekedés várható.

A legrosszabb a Latin-Amerika helyzet, ahol a médiaköltés 6,9 százalékkal esett vissza. Ezt elsősorban az argentin pénzügyi válságra vezetik vissza, hiszen az ország a térség harmadik legnagyobb reklámpiaca.

Európa is csalódást okozott, hiszen a várt 1,7 százalékos növekedés helyett csak 0,7 százalékkal nőttek a reklámbüdzsék. A médiaköltés Ázsiában vehet nagy lendületet, ahol az idén 7 százalékos, jövőre és 2004-ben pedig átlagosan 6 százalékos emelkedést vár a Zenith.

Valamelyest kedvezőbben alakul a piaci helyzet az USA-ban is, ahol a tavaly decemberben jelzett 6,1 százalékos csökkenés helyett már csak 1,2 százalékkal számolnak. Az eredmény javulásában nagy szerepet lehet tulajdonítani a februári Salt Lake City-i téli olimpiának.

A Zenith a bevételeit tekintve a világ negyedik legerősebb reklámcsoportjához tartozik: háromnegyed részben a Publicis a tulajdonosa, a maradék pedig a Cordinant Communicationsé. A Publicis-csoport 2001-es összbevétele 4,77 milliárd dollár volt. A Zenith Optimedia a Publicis Groupe és a Cordiant Communiations Group tulajdonában lévő médiaügynökség csoport, amely Magyarországon is jelen van Zenith Media néven.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!