Módosította korábbi előrejelzését a Zenith Optimedia Group, így az idén még enyhe visszaesést várnak a médiaköltésekben.
Módosította tavaly decemberben tett, 2002-re szóló globális előrejelzését a Zenith, így az akkori a 0,8 százalékos emelkedés helyett 0,5 százalékos médiaköltés-csökkenést jelez 2002-re. A cég várokozásai egyedül az USA-ban teljesültek, míg Európa és Latin-Amerika reklámpiaca alakult az előre jelzetthez képest legkedvezőtlenebbül. A nagy térségek közül az előrejelzés Ázsiára tekint legoptimistábban, ahol a szakemberek szerint jelentős növekedés várható.
A legrosszabb a Latin-Amerika helyzet, ahol a médiaköltés 6,9 százalékkal esett vissza. Ezt elsősorban az argentin pénzügyi válságra vezetik vissza, hiszen az ország a térség harmadik legnagyobb reklámpiaca.
Európa is csalódást okozott, hiszen a várt 1,7 százalékos növekedés helyett csak 0,7 százalékkal nőttek a reklámbüdzsék. A médiaköltés Ázsiában vehet nagy lendületet, ahol az idén 7 százalékos, jövőre és 2004-ben pedig átlagosan 6 százalékos emelkedést vár a Zenith.
Valamelyest kedvezőbben alakul a piaci helyzet az USA-ban is, ahol a tavaly decemberben jelzett 6,1 százalékos csökkenés helyett már csak 1,2 százalékkal számolnak. Az eredmény javulásában nagy szerepet lehet tulajdonítani a februári Salt Lake City-i téli olimpiának.
A Zenith a bevételeit tekintve a világ negyedik legerősebb reklámcsoportjához tartozik: háromnegyed részben a Publicis a tulajdonosa, a maradék pedig a Cordinant Communicationsé. A Publicis-csoport 2001-es összbevétele 4,77 milliárd dollár volt. A Zenith Optimedia a Publicis Groupe és a Cordiant Communiations Group tulajdonában lévő médiaügynökség csoport, amely Magyarországon is jelen van Zenith Media néven.
A Zenith szerint csak lassú javulás lehet
Módosította korábbi előrejelzését a Zenith Optimedia Group, így az idén még enyhe visszaesést várnak a médiaköltésekben.