A szakszervezet február 1-jén hajnali három órától 12 óráig tartott munkabeszüntetést, majd ismét elkezdte február 4-én hajnalban, ezúttal már határozatlan időre meghirdetve. (A sztrájkot végül február 7-én 12 órakor felfüggesztette a VDSZSZ, a továbbiakról jelenleg is tárgyalnak a MÁV-val, illetve a MÁV Starttal.)
A bíróság ugyanakkor elutasította a privatizációból eredő egyszeri juttatás megfizetésére irányuló sztrájkkövetelést illetően a jogellenesség megállapítására irányuló kérelmet.
A VDSZSZ Szolidaritás 2007. július 1. napjától követelt plusz 10 százalékos béremelést, és a MÁV Cargi privatizációból származó bevételből igényelt egyszeri 2,5 havi átlagkeresetnek megfelelő juttatást.
A MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt. arra hivatkozva kérte a sztrájk jogellenességének a megállapítását, hogy e követelések a sztrájktörvény 3.§ (1) bekezdés d.) pontjába ütköznek, nevezetesen a sztrájkot kollektív szerződésben rögzített megállapodás megváltoztatása érdekében a kollektív szerződés idejének hatálya alatt indították.
A bíróság megállapította, hogy a jogelőd MÁV Zrt. munkáltató és az öt reprezentatív szakszervezet között 2006. december 30-án megkötött négyéves együttműködési megállapodásnak része az éves bérmegállapodás, továbbá az a kikötés, hogy az éves bérmegállapodás kikényszerítésére a szakszervezetek nem kezdeményezhetnek sztrájkot.
Ezért úgy ítélte meg, hogy a 10 százalékos bérnövekedésre vonatkozó igény a hatályos kollektív szerződéses megállapodás megváltoztatására irányul.
A privatizációs bevételre alapított juttatás iránti igény ügyében másként döntött a bíróság. A hatályos kollektív szerződés ugyanis sem ilyen megnevezéssel, sem tartalmilag nem rendelkezik privatizációból származó juttatásokról, ezért a kérelmezett sztrájkkövetelése vonatkozásában nem is vizsgálható ezen megállapodás időbeli hatálya. Ebből következően a privatizációval kapcsolatos követelésre alapított sztrájk nem minősül jogellenesnek a bírói döntés szerint.