2001. december 14. 11:00

Megjelent Barát Tamásnak a Magyar PR Szövetség örökös tagjának, a Kodolányi János Főiskola adjunktusának új könyve,"A bizalom tolmácsai".

Megjelent Barát Tamásnak a Magyar PR Szövetség örökös tagjának, korábbi ügyvezető Alelnökének, az Európai Public Relations Konföderáció főtitkárának, a Kodolányi János Főiskola adjunktusának új könyve,"A bizalom tolmácsai".

A könyv több mint 400 oldalon keresztül a bizalomról, annak megteremetéséről és fenntartásáról, a kommunikáció tudatos megszervezéséről, azaz, a public relationsról szól.

A public relations kifejezést egyre többen használják Magyarországon. Ez a kifejezés annyira divatossá vált, mint korábban a marketing. Sokan használják a péer és még többen a piár kifejezést. Egyre-másra találkozni olyan emberekkel, akik névjegyükre ráírják: “public relations menedzser”, hiszen az olyan jól hangzik. Azonban többen nem is tudják, hogy mit is jelent e két szó. Nagyon sokan azt hiszik, hogy a public relations, az újságírás valamely ága. Mások úgy vélekednek, hogy a marketing egy része, valami újfajta marketingeszköz. Sokan úgy gondolják, hogy a pr egy csodaszer. Pedig nem csodaszerről van szó, hanem olyan tudatos tevékenységről, amely nélkül egy korszerű szervezet vezetése nem tud meglenni.

Ezek után mi lehet az a valami, amit public relations- nek neveznek?

A könyv hasábjain a kedves olvasó, megismerkedhet a válasszal. A könyv írójának szándéka az volt, hogy a könyvből alapvetően a public relations elmélete legyen megismerhető, de azért essék szó a pr gyakorlatáról is. A public relations a szervezetek kommunikációjának tudatos megszervezése. A pr-t a bizalom kialakítása művészetének, tudományának is szokták nevezni. A pr-szakember ennek a művészetnek és tudománynak a művelője. Ehhez hozzátehető, hogy a pr-szakember a megértés, a bizalom tolmácsa, a bizalom építője. A public relations, mint szemléletmód, és mint tevékenység ahhoz szükséges, hogy kialakulhasson a felek közötti kölcsönös megértés, az egymás elfogadása. Az elfogadottság, az elismertség és a megbecsülés, egyrészt annak eredménye, amit teszünk, másrészt, ahogyan mások látnak bennünket, és amit mások mondanak rólunk. Ennek következtében alakulhat ki a felek egymás iránti bizalma. A bizalom kialakulásához arra van szükség, hogy egymást minél jobban megértsük.