4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Tesco a közeljövőben a szépségipar területén folytatná a terjeszkedést új szolgáltatások és termékek bevezetésével. Az angol kezdeményezés a hazai áruházakban is visszaköszön, a cégnél a szépségápolási területek üzleten belüli önállóbb megjelenítésére törekszenek.

Míg korábban az élelmiszer volt a Tesco fókuszában, addig az utóbbi időben mind erősebben diverzifikálnak az áruházláncok. A  hipermarket-lánc időről-időre új szegmensekben próbál minél nagyobb szeletet kihasítani a piaci tortából, a terjeszkedés kezdeti szakaszában alaposan ráijesztve az ott tevékenykedő cégekre. Ilyen például a felnőtt ruházat, melyben hat év alatt itthon is komoly pozícióra tettek szert. De piaci források szerint más szegmensekben, így a bébi- és gyerekruha, vagy az utazásközvetítés területén is "megkerülhetetlen" piaci szereplő a magyar Tesco.

Természetesen a cég szempontjából hazai, azaz brit piacon még szerteágazóbb a Tesco tevékenysége, hiszen ott egyebek mellett a pénzügyi termékek terén is komoly részesedéssel bír a vállalat (Lásd: A bankokat riogatja a Tesco). A kiskereskedelmi lánc most egy már létező, de eddig periférikusnak tartott szegmensben tervez komoly erősítést. A hipermarket-lánc ugyanis határozott lépéseket tesz annak érdekében, hogy az egészség- és szépségápolási termékek piacán a legnagyobb szereplővé váljon.

Az áruházakban már ez idáig is kapható hagyományos szépségápolási termékeken túl új, prémium kategóriás márkák forgalmazásával a legnagyobb drogériákkal venné fel a versenyt a cég. Törekvéseik arra irányulnak, hogy „jobbakká váljanak, mint a Boots”, mely az egyik legnagyobb egészségmegőrző és szépségápolási termékeket forgalmazó drogérialánc Angliában.

2012-re egy komplett szépségápolási üzletág koncepcióját valósítanák meg legalább 70 áruházzal, ahol a már megszokott kedvezőbb árú kínálat mellett olyan exkluzív márkák termékei is megjelennének a polcokon, mint a Clarins vagy a Clinique. Neil Saunders, a Tesco szakigazgatója szerint, - akit a Brandrepublic című lap idézett - ezek a minőségi márkák egy gyorsan növekedő új piacot nyitnának meg a cég előtt. Becslésük szerint az új termékekből már az első évben közel 15 millió fontos forgalmat bonyolítanak majd le. A vásárlókat segítené egy, az áruházi kínálatot kiegészítő online rendszer is.

A magyar Tesco is a szépségápolásban erősít

Iglódi-Csató Judit a Tesco Globál Áruházak Zrt. kommunikációs igazgatója az mfor.hu megkeresésére elmondta, hogy jelenleg Angliában és hazánkban is egyaránt a szépségápolási területek üzleten belüli önállóbb megjelenítésére törekednek, a környezettől elkülönülő, figyelemfelhívó bútorokkal, padlóval. Jelenleg ilyen stílussal a budaörsi áruházban találkozhatnak a vevők, de országos szinten a nagyobb áruházaikban is szeretnék megvalósítani a speciális megjelenést.
Kérdésünkre elmondta, hogy a legutóbb bevezetett fejlesztés, az önkiszolgáló pénztárak számának növelése is a terveik között szerepel a közeljövőben.

A Tesco újítása, az önkiszolgáló pénztár


A Tesco tavaly karácsony előtt a Dunakeszi-Fóton nemrég megnyílt egységében vezette be először hazánkban az önkiszolgáló pénztárakat, melyek gyors, automatizált fizetést tesznek lehetővé. Az önkiszolgáló kasszák teljesen automatizáltan működnek, a vásárlók maguk olvassák be a kiválasztott termékek vonalkódját, majd a végösszeget készpénzben vagy kártyával egyenlíthetik ki. Ugyanakkor emellett gondoltak a kevés árucikkel sorban állókra is, számukra kosaras pénztárakat is kialakítottak, melyeknél lényegesen lerövidül a sorban állás ideje. Mindezekkel igazodnak a cég stratégiájának egy fontos eleméhez, miszerint az áruházak kellemes és kényelmes vásárlói élményt nyújtsanak.

Székely Sarolta

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!