2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hatékonyság javítása érdekében a diszkont légitársaságok üzleti modelljéből készül átvenni elemeket a Lufthansa, Európa legnagyobb utasforgalmú légitársasága - írta keddi számában a Die Welt.

A berlini lap beszámolója szerint egyebek mellett a széksorok közötti távolság csökkentését fontolgatják a társaságnál, hogy növelni tudják az egy járatra jutó utasok számát. Ugyanakkor azt is tervezik, hogy vékonyabb háttámlájú ülésekre cserélik a mostaniakat, így aztán mégsem volna túlságosan szűk a hely, még a nagyobb termetű utazók számára sem - mondta a Die Weltnek Christoph Franz. A Lufthansa utasforgalmi igazgatója hozzátette: a változtatások lehetőségét elemzik az egyéb fedélzeti szolgáltatások, például az étkeztetés területén is.

A diszkont modell elemeit az európai járatokon tervezik bevezetni. A Lufthansa "egyszerűen túl drága Európában", ami érezhetően morzsolja a társaság piaci részesedését, egyes belföldi, németországi útvonalakon például 15 százalék alá csökkent a Lufthansa részaránya - mondta Franz. Az utasforgalmi igazgató szerint a trendet középtávon meg lehet fordítani. "Öt éven belül meg kell állítani a visszaesést és vissza kell hódítani az elveszett piacok egy részét" - mondta Christoph Franz.

Idén január és szeptember között a német légitársaság utasforgalma éves összevetésben 3,9 százalékkal 41,9 millióra csökkent. Nagyobb visszaesés csak azért nem következett be, mert a konszern időközben felvásárolta az Austrian Airlines (AUA) osztrák és a British Midlands Airways (bmi) brit légitársaságokat, amelyek utasforgalmát hozzászámolják az új tulajdonos forgalmához.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!