[ajanlo=221][igazitas=left/]Elemzők szerint a Wal-Mart túl merész volt, amikor ellenfele vizeire evezett. Igaz, hogy a kiskereskedelmi behemót nagyjából hatszor akkora, mint a Target, mégis olyan játszmába kezdett, amely az utóbbi vállalat specialitása. Ráadásul az új stratégiával a Wal-Mart elvesztheti eddigi legfontosabb, alacsony jövedelmű vásárlóközönségét. A Target titka, hogy olyan alapvető árucikkei, mint az élelmiszerek vagy a tisztítószerek árait a Wal-Martéhoz igazítja, s a divatos, de megfizethető ruhákat használja nyereségének feltornászására - tudósít a Reuters.
A stratégia eddig bevált: az első negyedévben a Target 6,2 százalékos forgalomnövekedést produkált a legalább egy éve üzemelő boltjaiban, ami több mint kétszerese a Wal-Mart ugyanezen adatának.
A Wal-Mart eddig többek közt az alapvető élelmiszerek árának változtatásával próbálta forgalmát növelni, de ez a taktika az ilyen termékeken lévő alacsony haszon miatt kevéssé vált be. A vártnál alacsonyabb negyedéves eredmények után a vállalat ráébredt arra, hogy túl nagy hangsúlyt fektetett az alacsony árakra, s emiatt elveszített sok, a minőséget előnyben részesítő vásárlót.
A mostani nem az első alkalom, amikor a Wal-Mart egy erős ellenféllel küzd. Két évvel ezelőtt Sam's Club nevű részlege a Costco Wholesale Corporationnel mérte össze erejét, s végül mindkét cég győztesen került ki a viaskodásból. A kialakult árverseny miatt ugyanis a fogyasztók felfigyeltek a vállalatokra, s emiatt nőtt azok forgalma.
A divatkövető vásárlók megnyerése azonban túl nagy feladatnak bizonyulhat, hiszen a Targetnek tízéves előnye van e téren, s jól működő kapcsolatot alakított ki több neves divattervezővel is. Elemzők szerint lehetséges, hogy a Target "megijed" az őt kihívó óriástól, s inkább nem bonyolódik vele konfliktusba. Ebben az esetben a Wal-Martnak jó esélye van a sikerre.
Menedzsment Fórum
A divatos ruhák piacára törne be a Wal-Mart
A világ elsőszámú kiskereskedelmi hálózata, a Wal-Mart az átlagos jövedelmű fogyasztókat megcélozva szélesíti olcsó, de minőségi ruházati termékeinek skáláját. Ezzel a vállalat legnagyobb riválisa, a Target ellen indít nyílt offenzívát.