Adósságának átütemezéséről tárgyal az európai kontintens és Anglia között összeköttetést biztosító Csalagút üzemeltetője, az Eurotunnel. A társaságnak ugyanis elviselhetetlen terhet jelent az a 6,4 milliárd fontos (majdnem tízmilliárd eurós) hitelállomány, amivel 122 banknak tartozik, írja a Napi Gazdaság.
2004 első felében az Eurotunnel adósságszolgálatának összege több, mint kétszerese volt a cég 70 millió fontos üzemi nyereségének. Úgy tűnik, a Csalagút tervezői elszámították magukat, mivel a La Manche-csatorna alatt húzódó alagút forgalma 1994-es megnyitása óta még sohasem érte el a megjósolt szintet, és jelenleg is csökken.
A tavalyi harmadik negyedévben éves összehasonlításban 5,2 százalékkal 605 984-re csökkent az átszállított személyautók, 13 százalékkal 15 650-re az autóbuszok száma. A személyforgalom ugyan 13 százalékkal nőtt, és megközelítette a kétmilliót, de a teherautó-forgalom jelentősen esett. Főként a kelet-európai áruszállítók érzik úgy, hogy a Csalagúton való gyorsabb átkelés nem ér meg annyit, amennyivel drágább a kompoknál.
Az utasforgalom alakulásában a diszkont légitársaságok által támasztott árverseny is érezteti hatását. A Csalagúton való átkelés egy személyautónak oda-vissza 100-200 font, a repülőjegyet viszont egy irányba már 35 fontért is meg lehet venni, írja a Napi Gazdaság.
A fapadosok is rontják a Csalagút forgalmát
Adósságának átütemezéséről tárgyal az európai kontintens és Anglia között összeköttetést biztosító Csalagút üzemeltetője, az Eurotunnel. A társaságnak ugyanis elviselhetetlen terhet jelent az a 6,4 milliárd fontos (majndem tízmilliárd eurós) hitelállomány, amivel 122 banknak tartozik, írja a Napi Gazdaság.