A dél-kelet ázsiai piacokon a jelenlegi helyzetben is az egyik legerősebbek vagyunk - vélekedett az autógyár elnöke, Osamu Masuko a tokiói autókiállításon. A régiót összefogó ASEAN pedig megteremtette a szabad kereskedelmet, amely komoly segítség lehet a Mitsubishi számára, hogy ezekben az országokban versenyképes áron tudja forgalmazni elsősorban Thaiföldön előállított autóit. A cég jelenleg két gyárral képviselteti magát az országban, az egyik 180-, a másik pedig 120 ezer jármű éves kapacitású. Emellett még egy kisebb, 20 ezer gépkocsi előállítására alkalmas üzemet építenek 2007-ig.
A cég a dél-kelet ázsiai országok mellett elsősorban az úgynevezett BRIC (Brazília, India, Kína, Oroszország) országokban lát fantáziát. Ezek a piacok ugyanis, ellentétben az észak-amerikai, a nyugat-európai vagy éppen a japán piaccal még jelentős növekedési potenciállal bírnak.
Kérdéses persze, hogy a megtépázott hírnevű cég vissza tud-e kapaszkodni. A Mitsubishi ugyanis az elmúlt öt évben a negyedik helyre esett vissza a japán autógyárak versenyében. Emellett a nem túl megtisztelő, "legrosszabb japán autógyár" címet is ráaggatták.