2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A komoly problémákkal küzdő japán autógyártó cég vezetői a dél-kelet ázsiai országok mellett az olyan nagy potenciállal rendelkező piacokban látják a kitörési pontokat, mint Kína, Oroszország, India és Brazília.

A dél-kelet ázsiai piacokon a jelenlegi helyzetben is az egyik legerősebbek vagyunk - vélekedett az autógyár elnöke, Osamu Masuko a tokiói autókiállításon. A régiót összefogó ASEAN pedig megteremtette a szabad kereskedelmet, amely komoly segítség lehet a Mitsubishi számára, hogy ezekben az országokban versenyképes áron tudja forgalmazni elsősorban Thaiföldön előállított autóit. A cég jelenleg két gyárral képviselteti magát az országban, az egyik 180-, a másik pedig 120 ezer jármű éves kapacitású. Emellett még egy kisebb, 20 ezer gépkocsi előállítására alkalmas üzemet építenek 2007-ig.

A cég a dél-kelet ázsiai országok mellett elsősorban az úgynevezett BRIC (Brazília, India, Kína, Oroszország) országokban lát fantáziát. Ezek a piacok ugyanis, ellentétben az észak-amerikai, a nyugat-európai vagy éppen a japán piaccal még jelentős növekedési potenciállal bírnak.

Kérdéses persze, hogy a megtépázott hírnevű cég vissza tud-e kapaszkodni. A Mitsubishi ugyanis az elmúlt öt évben a negyedik helyre esett vissza a japán autógyárak versenyében. Emellett a nem túl megtisztelő, "legrosszabb japán autógyár" címet is ráaggatták.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!