Ha nincs biztonság, forgalom sem lesz
A felmérés adatai alapján a felhasználók 36 százaléka lenne hajlandó felhasználónevet és jelszót használni egy adott oldalon - amely egy lehetséges problémaforrást jelent, mivel a Jupiter egy korábbi kutatása szerint az online vásárlók 53 százaléka minden weboldalon ugyanazt a felhasználónevet és jelszót használja. A Jupiter szerint kutatási adatok alapján 2006-ra 24,5 milliárd dollárnyi online forgalomkiesést fognak okozni az adatvédelmi hiányosságok, a 2001-es 5,5 milliárdhoz képest.
Az online kiskereskedelem forgalma nagyjából 24 százalékkal lesz magasabb, ha a fogyasztók félelmei az adatvédelmet és biztonságot illetően kellő figyelmet kapnak. A nem megfelelő adatvédelmi gyakorlat nemcsak a cégek online forgalmára lesz negatív hatással, hanem az offline bevételekre is, mivel a fogyasztók átvándorolnak majd egy olyan versenytárshoz, aki érzékenyebb ebben a tekintetben.
A felhasználók többsége aggódik az online adatvédelem miatt
Érdekes adatokat publikált a Jupiter Media Metrix legfrissebb jelentésében, eszerint ugyanis az amerikai fogyasztók közel 70 százaléka aggódik az elektronikus adatvédelem miatt, de csak 40 százalékuk olvassa el a weboldalakon található adatvédelmi tájékoztatást, mielőtt megadná személyes adatait.