Napjaink egyik legnépszerűbb témája az egészséges táplálkozás, mint egészségünk megőrzésének és egy magasabb életminőség elérésének egyik forrása. A GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos közös adatbázisa, a Product Media Index (PMX) első féléves adataiból kiderül, hogy a 15 éves és annál idősebb lakosság mintegy fele "ha lehet, egészséges termékeket vásárol".
[ajanlo=538][igazitas=right/]Az állítással alapvetően egyetértők demográfiai vizsgálata döntően igazolja az általános vélekedéseket, miszerint a vásárláskor az egészséges termékeket előnyben részesítők körében felülreprezentáltak a nők, a magasabb státuszcsoportba tartozók, a legalább középfokú végzettséggel rendelkezők, illetve a 30 évesnél idősebbek.
Az egészséges életmód iránti érdeklődés megmutatkozik a lapolvasási szokásokban és a szabadidő eltöltésének módjában: az egészségükkel törődők az ilyen témákat feldolgozó - egészségmegőrzéssel foglalkozó, gasztronómiai, női életmód- és fitneszlapok - magazinok rendszeres és alkalmi olvasói, ugyanakkor az átlagosnál intenzívebben - legalább heti rendszerességgel - sportolnak.
A téma iránti érdeklődés, ami tehát egyértelműen tetten érhető a lapolvasási szokásokban és a testedzési hajlandóságban, érdekes módon nem ütközik ki az egészséges termékek fogyasztásában: a teljes lakosság fogyasztása és az egészséges életmód hívei között nem mutatható ki szignifikáns különbség. Egyes egészségesnek, illetve kevésbé egészségesnek tartott élelmiszerkategóriákat vizsgálva csak az intenzív gabonapehely-fogyasztóknál látható lényeges eltérés.