A Futur Fondation 13 európai országra kiterjedő vizsgálata szerint a 24 órás kiskereskedelmi üzletmenet megítélése mind országonként, mind korosztályonként változik. A leghatározottabb véleményeltérés a generációk között figyelhető meg.
A fiatalok szerint, akik a legkülönbözőbb időpontokban lógnak a neten és akár vásárolnak is ott, nem szerencsés az élet bármely aspektusának időbeli korlátozása, s ez vonatkozzik a kiskereskedelemre is. A fiatalokat nem érdekli az éjjel-nappali életmód negatív szociális hatása és támogatják a boltok és szolgáltatók 24 órás szolgáltatási rendszerét.
A felmérésben résztvevő országban a lakosság idősebb része azon a véleményen van, hogy mindenkinek jár a pihenés, a családi élet, melyet alapjaiban ás alá a 24 órás munkanap. Mindenesetre a korlátozott nyitva tartás ellen szól, hogy mind a férfiak, mind a nők körében emelkedik a munkával töltött idő. Emellett az egyre kevesebb szabadidővel rendelkező embernek nem a boltokban kéne töltenie azt az időt, amit szeretteivel tölthetne - vélekednek a nonstop életmód ellenzői.
Az életkor mellett a másik választóvonal az emberek hozzáállása a vásárláshoz. Olaszországban, Nagy-Britanniában, Írországban inkább szórakozásként, kikapcsolódásként fogják fel az emberek a vásárlást. Ezekben az országokban a 24 órás nyitva tartásnak nincsenek markáns ellenzői, írja a felmérésre hivatkozva a L'Entreprise francia üzleti portál.
Az észak-európai országokban, de még Spanyolországban és Franciaországban is, bizonyos mértékig nyűgnek tekintik a vásárlást. Ez nem úgy nyilvánul meg a felmérésben, hogy a vásárlók az általános 24 órás nyitva tartás mellett foglalnak állást, hanem ennek csak korlátozott formájára tartanak igényt.