2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az ellátási lánc hatékony kezelése egyre fontosabb a napi fogyasztási cikkeket gyártó és forgalmazó cégek körében. A szektorban a beszállítók, gyártók, disztribútorok, kiskereskedők és vevők közötti együttműködés egyre szorosabb és tudatosabb, hangsúlyossá válik a ma még alacsony fokú informatikai integráció fejlesztése, és egyre több cég vezet be hatékony teljesítménymérő rendszereket.

A teljesítménymérés további fontos területe a fő folyamatok (beszerzés, termelés és rendelésteljesítés) átfutási idejének értékelése. A vállalatok 85%-a 3 napnál rövidebb idő alatt szállít, a beszerzések átfutási ideje átlagosan 15, míg a gyártásé 7 nap. A termelési és a rendelésteljesítési átfutási időket elemezve látszik, hogy csak néhány vállalat van abban a helyzetben, hogy a fogyasztói igényeket pontosan a rendelésre gyártva elégítse ki.

A felmérésből kiderült az is, hogy a kiskereskedelmi márkák (pl.: Spar-tejföl, Tesco-üdítők) aránya növekszik (jelenleg 11%), és elsősorban az üdítőital- és állateledel-gyártásban jelentősebb (23%, illetve 18%). A gyártói márkák a higiéniai termékek piacán a legstabilabbak, itt arányuk 99%.



Mi az ellátásilánc-menedzsment (Supply Chain Management - SCM):

Az ellátási lánc a beszállítók, gyártók, disztribútorok, kiskereskedők és végső fogyasztók közötti kapcsolatot jelenti. Az ellátási láncok teljesítménye nagymértékben javítható, ha a lánc tagjai hatékonyan együttműködnek: segítségével olcsóbb és testre szabottabb termékeket kínálhatnak, magasabb lehet a kiszolgálási színvonal és rövidebb a teljesítési idő.

Az együttműködési készségen és képességen túl az ellátási lánc menedzselése akkor lehet sikeres, ha az információk áramlása gyors és átlátható, a lánc működésének tervezése és optimalizálása kellően alapos, illetve megfelelő rendszer méri folyamatosan a legfőbb teljesítménymutatókat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!