Tavaly május 17-én indult útjára az a Münchenből Los Angelesbe tartó Lufthansa-járat, amelynek fedélzetén az utasok először használhatták a FlyNet szolgáltatást, amelyet a Connexion by Boeing-gel közösen fejlesztettek ki. A társaság a világon elsőként vezette be ezt a lehetőségét.
[ajanlo=147][igazitas=left/]A német cég felmérése szerint a megkérdezett 625 utas 93 százaléka elégedett vagy nagyon elégedett a felhők feletti internet-szolgáltatással. A használók rendelkezésére áll a repülés ideje alatt mind a FlyNet friss híreket kínáló saját portálja, mind a világháló. Az utasok ezen kívül elektronikus levelezésüket is intézhetik, továbbá beléphetnek vállalatuk intranet rendszerébe is. A hálózat és az utas saját hordozható számítógépe között vezeték nélküli WLAN technológia biztosítja a kapcsolatot, derül ki a lapunkhoz eljuttatott közleményből.
"A visszajelzések alapján különösen üzleti utasaink értékelik nagyra a FlyNet szolgáltatást" - mondta Thierry Antinori, a Lufthansa German Airlines a marketing és az értékesítés területeiért felelős alelnöke. Ezt támasztja alá az a felmérés is, amelyből kiderül: az utasok 85 százaléka szerint a jövőben a légitársaság megválasztását a fedélzeti internet-hozzáférés megléte is befolyásolja majd.
A Lufthansa összesen 42 repülőgépet szerelt fel a szükséges szatellit-berendezésekkel, így a FlyNet már minden második tengerentúli járaton hozzáférhető. Az elmúlt hónapokban a szolgáltatást további ázsiai és egyesült államokbeli járatokra terjesztették ki.
Menedzsment Fórum
A főnökök már rákaptak az égi internetre
A Lufthansa immár egy éve kínál tengerentúli járatain nagysebességű internet-hozzáférést utasai számára. Felmérések szerint az elsősorban az üzletemberek által kedvelt fedélzeti internet megléte vagy hiánya a jövőben szempont lehet a légitársaság megválasztásakor.