2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mivel a közúti fuvarozók és a kormány közötti megállapodás szinte csak kormányzati vállalásokat és intézkedéseket rögzít, ezért a kormány a fuvarozók esetleges aláírása nélkül is hozzálát azok megvalósításához - mondta Szanyi Tibor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára.

Mivel a közúti fuvarozók és a kormány közötti megállapodás szinte csak kormányzati vállalásokat és intézkedéseket rögzít, ezért a kormány a fuvarozók esetleges aláírása nélkül is hozzálát azok megvalósításához - mondta Szanyi Tibor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára az MTI-nek, hétfőn.

[ajanlo=474][igazitas=left/]Szanyi Tibor hozzátette: a kormány képes egyoldalú vállalások megtételére azzal együtt is, hogy a kialakított 18 pontot szakmailag jól átgondolt, az érdekképviseletekkel közösen kialakított intézkedéssornak tekintik. "A fuvarozók aláírása nélkül annyiban sérül a 18 pont, hogy nem velük együtt, csupán az ő javukra tesszük meg a szükséges intézkedéseket" - emelte ki Szanyi Tibor. Szerinte ez esetben nincs kölcsönösségről szó, mivel a megállapodás tervezetben a fuvarozók szinte semmit sem vállalnak, csak a kormány. Ezért egy olyan megállapodást, ami csak a kormányzati vállalásokat rögzíti, azt a kormány saját hatáskörben is megteheti.

Mint arról az mfor.hu korábban beszámolt, a 18 pontos keretmegállapodás tervezetet módosítás nélkül csupán egy érdekképviselet, a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége fogadná el. A kormány és az érdekvédelmi szervezetek közötti alkut a másik négy, a fuvarozókat képviselő csoportosulás csak módosításokkal, határidőkkel és kiegészítésekkel írná alá. Sőt, a Fuvosz tegnap tartott elnökségi ülésén egy összehasonlító tanulmány készítését javasolták, a hazai, a környező és a velünk együtt EU-hoz csatlakozott országok fuvarozóinak versenyhelyzetéről.

A legtöbb kifogást a kormány két javaslatában találták az érdekképviseletek. Az egyik a közgazdasági szabályozórendszert érintő javaslatok, melyek a gépjármű-, az általános forgalmi, az iparűzési adóra, az illetékekre, a napidíjakra és a vámellenőrzésre vonatkoznak. A másik a gázolaj jövedéki adójának csökkentése 10 forinttal, a cél az uniós minimum elérése.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
Határidőket és engedményeket követelnek a fuvarozók
Fuvarozók kontra GKM: már látszik az alagút vége
Tovább húzódik a vita a fuvarozókkal

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!