[ajanlo=538][igazitas=right/]Robert Polet, a pátizsi PPR SA birtokolta vállalat vezérigazgatója elmondta, hogy a következő években három legfontosabb befektetési célpontjuk Kína, India és Oroszország lesz. A cég Kínában jelenleg is üzemeltet hét boltot, ezt a számot tervezi a közeljövőben 17-re emelni - adja hírül a Bloomberg.
A Gucci és riválisai - mint például az LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA, a világ legnagyobb luxuscikk-előállítója - sokat profitálhatnak a rendkívül gyors, mintegy kilenc százalékos kínai gazdasági növekedésből, hiszen az hamar megteremtheti a termékeik iránti fizetőképes keresletet az egész régióban.
A vezérigazgató szerint a Gucci dél-kelet-ázsiai eladásai 30 százalékkal nőnek évente. Ez a régió - Japánt nem számítva - teszi ki a teljes forgalom egyötödét. Az első félévben a csoport teljes forgalma 11 százalékkal, 1,35 milliárd euróra, nyeresége pedig 76 százalékkal, 107,4 millió euróra emelkedett.
Polet korábban úgy nyilatkozott, hogy hét éven belül megduplázza a cég forgalmát. Ehhez a társaságnak 10 százalékos átlagos eladás-növekedést kell produkálnia, ami eddig úgy tűnik, hogy sikerülni fog.