3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Optimista képet fest az egyik legfontosabbnak tartott reklámpiaci elemzés: a fejlődés a jövőben is töretlen lesz, és az online szegmens egyre nagyobb részesedésre tesz szert. A nemzetközi átlagnál erősebben bővülő hazai piacon hasonló trendek figyelhetők meg.

A napjainkban megfigyelhető változások, így az olajárak erőteljes növekedése és a fogyasztók elbizonytalanodása általában a reklámpiacra is negatív hatással van, ám most nem kell az erősödő trend megtörésétől tartani - állítja frissen publikált elemzésében a ZenithOptimedia. A legfejlettebb 57 országot vizsgálva a cég jelentése megállapítja, hogy a gazdasági kibocsátás közel egy százalékát (0,99) adó hirdetési szektor fejlődése nem fog elmaradni 2005-ben és 2006-ban sem az átlagos GDP bővüléstől. A legdinamikusabb fejlődés elé Dél-Amerika néz.

Ahogy azt az elmúlt időszakban több más kutatás is prognosztizálta, a ZenithOptimedia szakemberei szerint is az online média néz a legerősebb növekedés elé. Igaz, teszik hozzá a szakemberek, a látványos bővülés mögött látni kell a viszonylag alacsony bázisszámokat. Mindenesetre, míg a nyomtatott sajtó esetében a piaci torta csökkenését várják a szakemberek, addig az internetnél fordított trendet valószínűsítenek. Két év múlva így a napilapok átlagos piaci részesedése 30 százalék alá csökken, míg az online médiumok a reklámköltések 4 százalékát realizálhatják. A televízió a hirdetési piac közel 38 százalékát tudhatja majd magáénak az elemzés szerint, míg a rádiók 9 százalék alá süllyednek. A fennmaradó részen a magazinok, az outdoor eszközök és mozireklámok osztoznak majd.

Ami a következő évek regionális kilátásait illeti, Észak-Amerikában a növekedés ütemében kisebb hullámvölgy várható, vagyis az idei 6 százalék után jövőre 4, majd 2006-ban 5,2 százalékkal bővülhet a reklámtorta. Európában (4,7; 4,4 és 5,1 százalékos növekedés) és Ázsiában (7,3; 5,7 és 5,5 százalékos erősödés) is hasonló tendenciát várnak a szakemberek.

Magyarországot a ZenithOptimedia a nyolcadik leggyorsabban fejlődő piacnak tartotta közelmúltban publikált elemzésében. Az előrejelzés szerint a 20 leggyorsabb fejlődést produkáló piac 16,2 százalékos átlagos növekedést mutat 2004-ben (a globális növekedés 4,8 százalék). A 2004-es teljes globális reklámpiaci növekedés kilenc százalékát a top 20 ország realizálja, amelyek között hét kelet-európai, hét ázsiai és négy latin-amerikai állam van. A magyar piac az előrejelzés szerint a tavalyi 1,488 milliárd dollár után idén 1,741 milliárdos lehet, amely 17 százalékos növekedést jelez.

A teljes piacnál jóval impozánsabb az online hirdetések terjedése: az Online Hirdetési Index adatai szerint 1,5 milliárd forintra tehető a hazai netes reklámpiac nagysága az év első félévében. Ez az összeg megegyezik a teljes 2002. évi online reklámköltések nagyságával. Éves szinten így 50-60 százalék körüli piacbővülés irányozható elő. Míg tavaly az internetes hirdetési piac forgalma 2,4 milliárd forint volt, addig idén 3,6 milliárd forintra rúghat.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
50 százalékos bővülés a hazai online reklámpiacon
Erőteljes növekedést jelez az "On-line Média Jövőkép"

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!