1p

A globális vállalatok terjeszkedésük során többféle módszerrel is élnek: regionális kereskedelmi központokat, termelőbázisokat hoznak létre, munkafolyamatokat, tevékenységet telepítenek ki a hatékonyabb működés érdekében.

Emellett fontos kérdés az együttműködő piaci szereplők kapcsolata, és a reálfolyamatok irányítása. Akár a terjeszkedést, akár az outsourcingot tekintjük, a hazai vállalatoknak kell alkalmazkodniuk a partnerekhez, illetve a vásárlókhoz. Az üzleti modell végső soron meghatározza a vállalat értékláncban elfoglalt helyét, és az értékteremtés módját, illetve a vállalati tevékenység legfontosabb momentumát: a nyereség megtermelését.

Minden üzleti modell ugyanakkor csak annyira lehet sikeres, amennyire a vevők elhiszik, hogy az eladók (beszállítók) az árhoz mérten a lehető leggyorsabban és a legjobb minőségben látják el őket. Amennyiben a fenti feltétel nem áll fenn, úgy a fogyasztói racionalitás azt diktálja, hogy megszűnjék a kapcsolat.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!