A gyerekekhez szóló újságok mellett a korosztály számára a felnőtteket megcélzó lapok is népszerűek – számolt be a Kreatív a Szonda Ipsos és a GfK Piackutató Intézet Ifjúsági Médiaanalízisének újabb adataira hivatkozva. A 2002 májusában-júniusában végzett felmérés a hazai médiakutatás történetében először tárta fel a gyerekek médiafogyasztási szokásait. A válaszadó gyerekek közül több fiú tartja magát aktív televízió nézőnek, mint lány.
A 8-14 évesek számára készült ifjúsági és könnyűzenei magazinok, valamint az iskolákban terjesztett gyereklapok 10 százalék feletti olvasottságot érnek el a korosztályon belül. A kutatási eredmények szerint a gyerekek magas arányban olvassák a felnőtteknek szóló lapokat is, elsősorban a bulvársajtó népszerűsége a legmagasabb. A lányok magasabb arányban olvasnak könyvet és újságokat, mint fiú társaik, de életkor szerint is kimutathatóak a különbségek. A fiatalabb, 8-11 éves korosztály többet olvas könyveket, és vesz kezébe újságokat, mint az idősebb gyerekek.
A felmérés szerint a gyerekek általában pozitívan ítélik meg a reklámokat: 57 százalékuk szívesen nézi a televízió reklámblokkjait és sokan olvassák el a sajtóhirdetéseket. A felmérésben a korosztály szabadidős tevékenységére is rákérdezett. A gyerekek leggyakoribb szórakozása a barátokkal való együttlét és a zenehallgatás. A korosztály 28 százaléka rendelkezik Internet- hozzáféréssel, akiknek zöme használja is a netet. A számítógépes játékokkal a megkérdezettek 45 százaléka hetenként legalább egyszer játszik, a társasjátékokat csak 38 százalék részesíti előnyben. A gyerekek majdnem egynegyede jár legalább havonta egyszer gyorsétterembe, míg alig egyötödük jár havi rendszerességgel moziba. A 8-14 évesek 800 ezer tagját reprezentáló kutatás 2 ezer gyerek és szüleik válaszát összegezte.
A gyerekek még olvasnak, gyakran felnőtt lapokat
A Szonda Ipsos és a GfK Piackutató Intézet Ifjúsági Médiaanalízisének adatai szerint a 8-14 éves gyerekek 95 százaléka hetenként többször tévézik. A fiatalok kétharmada hallgat gyakran rádiót, míg a korcsoport fele szokott sajtóterméket olvasni.