2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Szonda Ipsos és a GfK Piackutató Intézet Ifjúsági Médiaanalízisének adatai szerint a 8-14 éves gyerekek 95 százaléka hetenként többször tévézik. A fiatalok kétharmada hallgat gyakran rádiót, míg a korcsoport fele szokott sajtóterméket olvasni.

A gyerekekhez szóló újságok mellett a korosztály számára a felnőtteket megcélzó lapok is népszerűek – számolt be a Kreatív a Szonda Ipsos és a GfK Piackutató Intézet Ifjúsági Médiaanalízisének újabb adataira hivatkozva. A 2002 májusában-júniusában végzett felmérés a hazai médiakutatás történetében először tárta fel a gyerekek médiafogyasztási szokásait. A válaszadó gyerekek közül több fiú tartja magát aktív televízió nézőnek, mint lány.

A 8-14 évesek számára készült ifjúsági és könnyűzenei magazinok, valamint az iskolákban terjesztett gyereklapok 10 százalék feletti olvasottságot érnek el a korosztályon belül. A kutatási eredmények szerint a gyerekek magas arányban olvassák a felnőtteknek szóló lapokat is, elsősorban a bulvársajtó népszerűsége a legmagasabb. A lányok magasabb arányban olvasnak könyvet és újságokat, mint fiú társaik, de életkor szerint is kimutathatóak a különbségek. A fiatalabb, 8-11 éves korosztály többet olvas könyveket, és vesz kezébe újságokat, mint az idősebb gyerekek.

A felmérés szerint a gyerekek általában pozitívan ítélik meg a reklámokat: 57 százalékuk szívesen nézi a televízió reklámblokkjait és sokan olvassák el a sajtóhirdetéseket. A felmérésben a korosztály szabadidős tevékenységére is rákérdezett. A gyerekek leggyakoribb szórakozása a barátokkal való együttlét és a zenehallgatás. A korosztály 28 százaléka rendelkezik Internet- hozzáféréssel, akiknek zöme használja is a netet. A számítógépes játékokkal a megkérdezettek 45 százaléka hetenként legalább egyszer játszik, a társasjátékokat csak 38 százalék részesíti előnyben. A gyerekek majdnem egynegyede jár legalább havonta egyszer gyorsétterembe, míg alig egyötödük jár havi rendszerességgel moziba. A 8-14 évesek 800 ezer tagját reprezentáló kutatás 2 ezer gyerek és szüleik válaszát összegezte.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!