A Szonda Ipsos és a GfK Hungária ismét elkészítette a 8-14 éves gyermekek Médiaanalízisét, mely szerint a gyerekek 60 százaléka szereti a reklámokat, ha az a tv-ben megy.
A kutatás egyik legérdekesebb szegmense a gyermekek reklámokhoz, hirdetésekhez való hozzáállása, illetve a fiatalok viselkedésének összehasonlítása idősebb korcsoportokkal. A 8-14 éves korcsoportnak háromötöde reklámkedvelő, és kétötöde elutasító a reklámokkal kapcsolatban. Az egyes médiumtípusokban megjelenő hirdetésekhez is a felnőttektől eltérően viszonyulnak: általános tapasztalat, hogy míg a felnőttek leginkább a televízió-reklámok iránt viseltetnek ellenszenvvel, a gyermek körében épp ez a reklámtípus a legkedveltebb.
A reklámok közül az édesség, rágcsálnivaló és üdítőital vásárlására buzdítók hatnak leginkább erre a korosztályra: öt gyerekből három vesz ilyen típusú árucikket valamilyen hirdetés hatására. A kutatás eredményei előre gyártott hagyományos táblázatok formájában CD-n, ill. a MédiaNavigátor-ba töltve hozzáférhetők. Az adatbázis a gyerekek médiahasználatára (sajtó, TV, rádió, internet), a reklámokhoz való viszonyulásukra, szabadidő-eltöltési szokásaikra ill. családjuk vagyoni helyzetére (ESOMAR státusváltozó, ellátottsági adatok) vonatkozóan tartalmaz információkat – írta a Kreativ. A kutatás fő támogatója az Axel Springer és a Sanoma Budapest volt.
A gyerekek szeretik a reklámokat
A Szonda Ipsos és a GfK Hungária ismét elkészítette a 8-14 éves gyermekek Médiaanalízisét, mely szerint a gyerekek 60 százaléka szereti a reklámokat, ha az a tv-ben megy.