Érdekes, hogy a növekedés kevésbé a több vásárlónak köszönhető, hanem annak, hogy az egyes termékek kedvelői gyakrabban vagy nagyobb mennyiségben tették kosarukba a szendvicskrémet és a többieket. A modern üzlettípusok nagy szerepet játszanak a fogyasztás fellendítésében. A hipermarket a virslinél, a szupermarket a szendvicskrémnél és a mélyhűtött zöldségnél, a diszkont pedig az ásványvíznél a legerősebb.
Az adatokat a GfK ConsumerScan részlege fogyasztói panelkutatással tárta fel. A módszer lényege, hogy a 3,8 millió magyar háztartást reprezentáló 2000 háztartás bevásárlási naplót vezet. A naplóban hetente jelentik, hogy mit, mikor, hol, mennyiért vásároltak. Így a kutatás tényszerű információt ad a magyarországi háztartások teljes napi fogyasztási cikk költéseiről, vásárlási szokásairól, valamint az értékesítési csatornákról és a boltláncokról.
A gyorsuló életvitel a fogyasztásban is tükröződik
Az idén általában fellendülőben lévő élelmiszerpiacon legnagyobb arányban a szendvicskrém, virsli és kenőmájasok fogyasztása növekedett mennyiségben és értékben is az idei első kilenc hónapja során, az előző év hasonló időszakához képest.