Megállapítható volt, hogy a informatikai szállítók egyre felkészültebbek a megfelelő megoldások prezentálásában és néhány hónapos átfutási idő alatt a hardverberuházásokhoz mérten lényegesen kisebb költségből elindítható egy tudásportál kiépítésének folyamata.
Egyre inkább egyértelműbbé válik, hogy a piaci verseny két területre koncentrálódik. Melyik vállalkozás képes gyorsan és hatékonyan feldolgozni a piaci információkat, az ügyfelet maximálisan kiszolgálni - lásd ügyfélkapcsolati rendszerek CRM gyors térhódítását - és melyik tudja a leghatékonyabb marketinggel meggyőzni ügyfeleit termékei , szolgáltatásai megvásárlására. Ebben a folyamatban az már a legtermészetesebb, hogy a terméket kiváló minőségben, a szolgáltatást a legprofesszionálisabb módon állítják elő.
Egy tudáspotál kiépítésének elhatározása azzal az előnnyel is jár, hogy gondolati rendszerezésre késztet mindenkit aki e munkában részt vesz , hisz súlypontokat kell képezni a fontos és a kevésbé fontos között. Ily módon tehát nem a megfelelő technikai megoldások megtalálása jelenti a legfőbb gondot hanem olyan külső vagy belső munkatársak megtalálása akik képesek rendszerszemléletben, a szervezeti hierarchiától független módon tekinteni egy vállalkozásra - vagy bármely már belső portálépítést elhatározó szervezetre - annak múltjával és stratégiájával együtt.
A hatalom tudása avagy a tudás hatalma
Napjainkban egyre több szó esik a tudás fontosságáról, külön is hangsúlyozva, hogy egy új típusú társadalmi modell, a tudásalapú gazdaság felé haladunk. Ez támasztják alá mindazok az adatok is, amelyek a szolgáltató szektor növekvő szerepét jelzik a nemzeti jövedelmen belül, az ipari termelés és a mezőgazdaság rovására.