Az USA-ben két helikoptergyártó konszern verseng azért, hogy elnyerhesse az elnököt szállító helikopterflotta modernizációjára szóló megbízást. Meglepő módon mindkét vállalat legfontosabb érvként azt hozza fel maga mellett, hogy termékük hamisítatlanul amerikai.
A versenyben lévő Sikorsky és a Lockheed Martin már PR-kampányban is kezdett annak érdekében, hogy cégére essen az amerikai tengerészet[ajanlo=84][igazitas=left/]választása. Az akció során mindkét konszern a hazafiasságot állította a középpontba. Így például a Sikorsky nem felejt el utalást tenni arra, hogy az elnök gépének szánt VH-92 Superhawk száz százalékig amerikai termék.
Ilyen szempontból a Lockheed Martin hátrányból indul: az általa kínált US101 helikoptereket a brit-olasz Augusta-Westland joint venture-rel közösen gyártják. Egész pontosan mindössze 80 százalékban amerikai az US101, s ez szakértők szerint gyengíti a konszern versenypozícióját.
Az amerikai haditengerészet a tervek szerint januárban hoz majd döntést az ügyben. A győztes az 1,6 milliárd dolláros megrendelés keretében 23 géppel fogja modernizálni az elnök flottáját, s szinte biztos, hogy további megrendelésekre is számíthat majd. Az első gépet a tervek szerint 2008-ban szállítják le, így elvileg azt még George W. Bush is igénybe veheti majd.
Menedzsment Fórum
A hazafiasság alapján választhat helikoptergyártót Bush
Az USA-ben két helikoptergyártó konszern verseng azért, hogy elnyerhesse az elnököt szállító helikopterflotta modernizációjára szóló megbízást. Meglepő módon mindkét vállalat legfontosabb érvként azt hozza fel maga mellett, hogy termékük hamisítatlanul amerikai.