Jankovics szerint a vállalat három-négy éven belül nyithat új áruházat Magyarországon, de elsősorban a jelenlegi két áruház piaci pozíciójának megerősítésére törekszik.
A vezető elismerte, hogy korábban kissé drága volt a cég a magyar keresetekhez képest, ezért 2001 óta - 0,8 és 3,5 százalék közötti értékben - folyamatosan csökkentek a lánc árai. Mint elmondta, a cég elsősorban az ár-érték arányban kívánja túlszárnyalni versenytársait. Az európai IKEA-boltok közötti feltűnő árkülönbségért a gazdasági helyzet, a forgalmi adó, a fogyasztói igények, a vásrálóerő, az áru szállítási költsége és a marketing,- illetve értékesítési stratégia tehető felelőssé.
A magyar IKEA a 17 európai üzlet közül a negyedik legolcsóbbnak számít, ilyen szempontból még Lengyelország, Hollandia és Csehország előzi meg hazánkat. Itthon elsősorban a konyhabútorok és a kinyitható kanapék számítanak a legnépszerűbb terméknek, mondta el a Napi Gazdaságnak az ügyvezető igazgató.
A hazai a negyedik legolcsóbb IKEA Európában
A jövőben is folytatni kívánja két éve megkezdett agresszív árpolitikáját a magyarországi IKEA, s egyúttal újra szeretné formálni a róla kialakult fogyasztói képet, mondta el a Napi Gazdaságnak adott interjújában Cedomir Jankovics, az IKEA Lakberendezési Kft. ügyvezető igazgatója.