A termék exportját nehezíti, hogy az árával megegyező nagyságú a szállítási költség, ezért a hazai piacon a közép árkategóriába tartozó ásványvizet külföldön a prémium kategóriában értékesítik, ami azt jelenti, hogy a legdrágább termékeknél alig 10 százalékkal olcsóbb.
"Már 13 országgal kötöttünk exportszerződést. Angliába és Írországba rendszeres a szállítás, de a skandináv államokban és a Közel-Kelet országaiban is ismerik a termékünket" - mondta az ügyvezető. A Szentkirályi esélyeit javítja, hogy a 2004 februárjában, Párizsban rendezett Ásványvíz Világkiállításon a szénsavmentes kategóriában a legjobb terméknek választották.
A Kecskemét melletti település határában megtalált "kincs", a föld felszíne alatt 206 méter mélyen folyik, és a Gellért-hegy közeléből indul. A beruházás mellett a legfontosabb teendő a vízbázis védelme: egy céget bíztak meg azzal, hogy 50 kilométeres körzetben mérje fel a szénsavmentes állapotban felszínre hozott ásványvízre veszélyes szennyezési forrásokat, tette hozzá a vezető.
A múlt hónapban Evianban első alkalommal megrendezett ásványvíz kongresszuson elhangzott: a világ teljes vízkészletének 98 százaléka sósvíz, ezért a Kárpát-medencében lévő hatalmas mennyiségű ásványvízkészlet felbecsülhetetlen értékű.
(MTI)
A hazai ásványvíz-piac csúcsaira tör a Szentkirályi
Több mint 700 millió forintos beruházás eredményeként a jelenlegi termelés megháromszorozását, a belföldi ásványvíz-piacon döntő befolyás elérését tervezi a Szentkirályi Ásványvizet forgalmazó cég.