A Netcraft kutatásai szerint jelenleg a világon a regisztrált domain nevek alapján 75 millió weboldal található a világhálón, melyből az idén 17,5 milliót hoztak létre. Ez a növekedés meghaladja még a 2000-es internetboom alatt bekövetkezettet is. Ennek oka, hogy egyre több kis cég kezdi el kiaknázni az internetben rejlő lehetőségeket.
Az OECD kutatása szerint Magyarországnak komoly lemaradása van ezen a téren. Tavaly a tíznél több főt foglalkoztató cégek alig 34 százalékának volt saját weboldala, míg szlovák cégeknné több mint 47 százalék volt ez a szám, a cseheknél meghaladta a 60 százalékot.
Ennek ellenére kezd egy szemléletváltás bekövetkezni a magyar piacon. Rohamosan nő az internet-penetráció és a hirdetők egyre aktívabbak, nyilatkozta Weisz Attila, az OMD digitális divíziójának vezetője. A szakember szerint a cégek, amelyek rendelkeznek már honlappal nem használják ki az abban rejlő lehetőségeket.
A cégek az elején nagyon lelkesek, de a jól felépített oldalt idővel elhanyagolják, nem frissítik. A másik probléma, hogy a vállalatok nem piacorientált webes felületeket készíttetnek maguknak, amely így nem a potenciális ügyfelek igényei alapján strukturálódik.
Az OECD szerint penetráció terén nincs nagy lemaradás a tíznél több főt foglalkoztató cégek esetén, hisz ezeknek 78 százalékában van internet hozzáférés. Az öt főnél kevesebb embert foglalkoztató cégek viszont még nem fedezték fel a világháló adta lehetőségeket. Szokács Andrea, a Webimpex ügyvezető igazgatója szerint a kisebb vállalkozások marketing értékrendszerében még nincs megfelelő helyen az internet és gyakran pénz sincs elég honlapkészítésre - írta a Napi Gazdaság.