Az omahai Andrew Fisher pontosan harminc napig viselné a homlokán egy hirdető szlogenjét vagy emblémáját, adta hírül a BBC News. Mint azt a húsz éves fiatalember a brit hírtelevíziónak nyilatkozva elmondta: úgy tekint az egész vállalkozásra, mintha bármely más ingóságát adná bérbe egy hónapra.
Fisher az eBay aukciós weboldalon hirdette meg a homlokát öt nappal ezelőtt. A Menedzsment Fórum cikkének leadásakor már 65-en licitáltak a rendhagyó reklámfelületre, és 760 dollár volt az utolsó ár. Hogy a nebraskai fiatalember végül mennyi pénzt szerez vállalkozásával az egyetemi tanulmányaira – merthogy ez a cél, Fisher grafikai tervezőnek tanul -, az három nap múlva dől el.
Az aukció kiírásában Fisher arra biztatja a lehetséges licitálókat, hogy ne hagyják ki ezt a „történelmi” hirdetési lehetőséget. Elképzelése szerint a vevő elküldhet neki egy tetszőleges reklámszöveget, webcímet vagy logót, amit azután ideiglenes tetoválással íratna fel a homlokára. Néhány megkötése azért van: nem szeretne például egy horogkeresztet vagy a 666-os számot, a sátán jelét magán hordozni, és a többséget megbotránkoztató, például pornográf terméket vagy szolgáltatást sem hajlandó reklámozni.
Andrew Fisher ötlete nem is annyira meghökkentő, mint amilyennek elsőre hangzik. Mint arról a Menedzsment Fórum is beszámolt, áprilisban a gerillamarketingre szakosodott brit Cunning reklámügynökség már használt emberi arcot reklámfelületként. Akkor a Toyota egyik új modelljét reklámozták úgy, hogy egyetemisták homlokára tetoválták a hirdetést, majd megbízták őket, hogy New York központjában, a Times Square-en sétálgassanak. Arra viszont Andrew Fisher egyszemélyes gerillaakciója az első példa, hogy egy magánszemély ajánlaná fel arcát reklámfelületnként bárkinek.
Menedzsment Fórum
A homlokát adná el reklámplakátnak egy amerikai férfi
Andrew Fisher homlokára az eBay internetes aukciós portálon lehet licitálni, hogy aztán a húsz éves omahai fiatalember egy hónapig viselje arcán a vevő logóját vagy reklámszövegét. A kreatívok előtt már nem ismeretlen az emberi test, mint különleges reklámfelület.