2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Andrew Fisher homlokára az eBay internetes aukciós portálon lehet licitálni, hogy aztán a húsz éves omahai fiatalember egy hónapig viselje arcán a vevő logóját vagy reklámszövegét. A kreatívok előtt már nem ismeretlen az emberi test, mint különleges reklámfelület.

Az omahai Andrew Fisher pontosan harminc napig viselné a homlokán egy hirdető szlogenjét vagy emblémáját, adta hírül a BBC News. Mint azt a húsz éves fiatalember a brit hírtelevíziónak nyilatkozva elmondta: úgy tekint az egész vállalkozásra, mintha bármely más ingóságát adná bérbe egy hónapra.

Fisher az eBay aukciós weboldalon hirdette meg a homlokát öt nappal ezelőtt. A Menedzsment Fórum cikkének leadásakor már 65-en licitáltak a rendhagyó reklámfelületre, és 760 dollár volt az utolsó ár. Hogy a nebraskai fiatalember végül mennyi pénzt szerez vállalkozásával az egyetemi tanulmányaira – merthogy ez a cél, Fisher grafikai tervezőnek tanul -, az három nap múlva dől el.

Az aukció kiírásában Fisher arra biztatja a lehetséges licitálókat, hogy ne hagyják ki ezt a „történelmi” hirdetési lehetőséget. Elképzelése szerint a vevő elküldhet neki egy tetszőleges reklámszöveget, webcímet vagy logót, amit azután ideiglenes tetoválással íratna fel a homlokára. Néhány megkötése azért van: nem szeretne például egy horogkeresztet vagy a 666-os számot, a sátán jelét magán hordozni, és a többséget megbotránkoztató, például pornográf terméket vagy szolgáltatást sem hajlandó reklámozni.

Andrew Fisher ötlete nem is annyira meghökkentő, mint amilyennek elsőre hangzik. Mint arról a Menedzsment Fórum is beszámolt, áprilisban a gerillamarketingre szakosodott brit Cunning reklámügynökség már használt emberi arcot reklámfelületként. Akkor a Toyota egyik új modelljét reklámozták úgy, hogy egyetemisták homlokára tetoválták a hirdetést, majd megbízták őket, hogy New York központjában, a Times Square-en sétálgassanak. Arra viszont Andrew Fisher egyszemélyes gerillaakciója az első példa, hogy egy magánszemély ajánlaná fel arcát reklámfelületnként bárkinek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!