Az igazi ügyfélszolgálatnak a hosszútávú pozitív kapcsolat felé kell fordulnia, szem előtt tartva a jelenlegi ügyfelek megtartását, hiszen az elégedett ügyfelek mint értékesítési, illetve marketing eszközök is szolgálnak.
A panaszos ügyfelek szerint a problémájukra kielégítő megoldás egyenes arányosságban van, hogy milyen kevés emberrel kellett beszélniük és milyen kevés papírmunkát kellett csinálniuk hozzá. Célszerű tehát ezt a folyamatot a lehető legegyszerűbben, a legrövidebb idő alatt megtenni. Ez duplán megtérül az elégedett fogyasztók és a hatékonyabb munkavégzésen keresztül. Az örök bölcsesség tehát áll. Az ügyfeleket nem érdekli mennyit törődnek velük, amíg úgy érzik megkapják amit elvárnak. Éreztessük hát az ügyfelekkel, milyen értékesek számunkra. Hiszen így ez az érték kamatozni fog nekünk.
A jó ügyfélszolgálat titka
Mint az élet oly sok területén az üzleti életben is igaz a mondás, ne tégy olyat másokkal, amit nem szeretnél, hogy veled megtegyenek. Természetesen a dolog fordítva is igaz, mások is elvárhatják, hogy pozitívan kezeljék őket, ahogy mi is elvárjuk tőlük a tiszteletet.