Az Aldi kirívóan olcsó ajánlattal, 9,9 eurócentes percdíjjal kínálna mobiltelefon-előfizetést, értesült iparágon belüli körökre hivatkozva az "Euro am Sonntag". A gazdasági újság szerint a jelenleg legnagyobb német diszkontlánc már tárgyalásokba is kezdett a szektor minden szereplőjével, hogy mielőbb előállhasson ajánlatával. A lap úgy tudja, hogy a már hazánkban is jelen lévő Lidl hasonló lépést fontolgat.
A Spiegel Online által idézett elemzők úgy vélik: amennyiben a két láncnak sikerülne lemennie a mágikus 10 centes percdíj alá, az új árharcot robbantana ki a szolgáltatók között. A versenytársak azonban szkeptikusak azt illetően, nyereséges lehet-e egyáltalán egy ilyen ajánlat a társaságoknak. Szerintük az csak abban az esetben fizetődne ki, ha az egyéb költségekért nagyon magas díjakat követelnének. A lap elemzője mindenesetre megjegyzi, előfordulhat, hogy a jövőben a bevásárlócetliken ez áll majd: két tojás, két kolbász, egy mobil...
Mint ismert, tavaly októbertől egy német kávégyártó óriás kezdett hasonló akcióba: a Tchibo - az O2 mobilszolgáltatóval együttműködve - előfizetést, illetve ehhez kapcsolódóan három modellt kínál vásárlóinak. A legegyszerűbb, "csupán" telefonálásra és SMS-küldésre alkalmas készüléket 39,95 (10.000 forint), a kamerával felszerelt legdrágábbat 129,95 euróért (32.500 forint) vehetik meg a fogyasztók, emellett egy 79,85 euróba (20.000 forint) kerülő telefon is bővíti a kínálati palettát. Aki kap az ajánlaton, az - alapdíj nélkül - 35 centes percdíjjal (87,5 forint) telefonálhat minden németországi vezetékes és mobilhálózatba. Ezen tavalyi árakhoz képest az Aldi tervezett ajánlata felettébb kedvezőnek tűnik.
A kávégyártó cég szolgáltatását nemcsak azok vehetik igénybe, akik mindennapi adagjukért ugranak be egy Tchibo üzletbe, hanem néhány más szaküzletben, illetve telefonon és interneten is elő lehet fizetni rá. "A mobiltelefónia az egyik leggyorsabban növekvő iparág, amely számunkra is nagy lehetőségeket tartogat" - kommentálta akkor a lépést Dieter Ammer, a Tchibo vezetője. A terv megvalósítására a Tchibo és az mmO2 brit mobilszolgáltató leányvállalataként működő O2 még július közepén alapított közös vállalatot Tchibo Mobilfunk GmbH & Co néven hamburgi székhellyel.
A Tchibo akciójával Németország első virtuális mobilszolgáltatója lett. A cégnek ugyanis nincs saját hálózata, hiszen a beszélgetési időt vevői számára annak tulajdonosától, az O2-től vásárolja meg.
Menedzsment Fórum
A jövő Lidl-ajánlata: kolbász mellé vegyen mobilt!
Sajtóhírek szerint újabb üzletágba kíván betörni a két legnagyobb német diszkontlánc, az Aldi és a Lidl. A két cég ugyanis azt tervezi, hogy beszáll a mobilüzletbe. Tavaly októberben a Tchibo kávégyártó cég már rászánta magát erre a lépésre.