A világ megosztottá vált politilailag, gazdaságilag és a fogyasztási szokások tekintetében, ami az arrogáns márkák és az uralkodó kampányok végét is jelenti – véli Jacquea Séguéla, az Havas alelnöke, az Euro RSCG vezető kreatív igazgatója, az egri MRSZ-reklámkonferencia meghívott előadója. Séguéla a reklámtrend változásokról tartott előadásában elmondta, a harmadik generációs reklámok kora felé haladunk: a termék-márka korszakból átlépünk a termék-márka-vállalat érába, a fogyasztás társadalmából pedig a kapcsolatok társadalmába.
[ajanlo=84][igazitas=left/]
A jövőben csak azok a márkák maradnak fenn, amelyeknek az adott médiakultúrában sikerül gyökeret verniük. Mivel a reklám a közvetlen kultúránk része, a közönség a saját reklámját preferálja másokéval szemben. A márka pedig egyre inkább beépül a szórakoztatóipari társadalomba, a show szerves részévé válik.
A reklámtrendek legfontosabb változása a jövőben mégis az, hogy a média egyre inkább a kreatív folyamatok középpontjába kerül. A tévéreklámok pedig évről évre veszítenek az erejükből: az amerikaiaknak már csak 15 százaléka nézi őket, írja a Napi Gazdaság.
A jövőben a lokális reklámkampányoké lesz a főszerep
A 21. században a reklámozás hangsúlya a globális kampányokról a lokálisra tevődik át. Egyre inkább megfigyelhető lesz a multinacionális cégek és a globális márkák diktatúrájának elutasítása is, számol be a Napi Gazdaság.