A kutatás során megvizsgált mintegy 20 honlap alapján a szakemberek arra a megállapításra jutottak, hogy az emberek 82 százaléka gondolja a kedvenc oldalain futó hirdetésekről, hogy azok mögött jó minőségű termék vagy szolgáltatás áll, míg a számukra kevésbé érdekes oldalak esetén ez az arány csak 36 százalék volt.
Az oldalakon megjelenő brandek értékelése is érdekes eredményeket hozott. A látogatók által preferált oldalakon hirdetők márkáiról a megkérdezettek 69 százaléka vélte úgy, hogy az jó hírű, míg ez az arány a diszpreferált oldalak esetén csak 25 százalék volt. A reklámok zavaró hatása is hasonló arányt mutatott. A kedvelt oldalaknál 75 százalékuk vallotta, hogy nem zavarja, míg azon olvasók körébe akik a bemutatott site iránt alacsony érdeklődést tanúsítottak csak 31 százalék tolerálta a hirdetéseket.
Az erősebb lojalitás is megfigyelhető volt a márkák iránt az erősen érdeklődő látogatók körébe, illetve közülük jóval többen mutattak hajlandóságot arra, hogy ezekért többet is fizessenek. A megkérdezettek 99 százaléka mondta, hogy hajlandó némileg többet fizetni a jobb minőségért, és 87 százalékuk pedig úgy vélte, több pénzt adna az által ismert és megbízhatónak tartott brandek esetében.
Az OPA által készített tanulmány megállapítása szerint a három legfontosabb dolog, ami az oldalak iránti affinitást meghatározza: a szándék, hogy másoknak is ajánlják a honlapot, az általános elégedettség az oldallal, és hogy felveszik a böngészőjük kedvencei közé.
A kedvenceken mehet a reklám
Egy most publikált felmérés szerint a netezők kedvenc oldalaikkal szemben más elvárásokat fogalmaznak meg a hirdetések szemben. Az általuk jónak tartott és gyakran látogatott oldalakon futó hirdetésekkel szemben pozitív hozzáállást tanúsítanak.