2p

A frissen megjelent filmek letöltésének árát a képernyő mérete határozza majd meg a jövőben: aki mozivászon méretű kivetítőn nézi sokat, aki okostelefonon nézi, keveset fizet - vetítette előre Jeffrey Katzenberg egy kaliforniai konferencián.

Ez az árszabási modell a DreamWorks animációs stúdiójának vezetője szerint tíz éven belül általános gyakorlattá válik. Katzenberg a jövőt vázolva felhívta a figyelmet arra, hogy a mozifilm nem növekvő üzlet. "Kijön egy film és 17 napja lesz, pontosan három hétvégéje, a filmek 98 százaléka ez alatt hozza be bevétele 95 százalékát. A 18. napon ezek a filmek már bárhonnan letölthetőek lesznek, és az ember a méret alapján fizet majd utánuk" - magyarázta a stúdiófőnök a Miken Global konferencián.

Katzenberg a BBC szerdai ismertetése szerint úgy kalkulált, hogy egy mozivászon méretű kivetítőre 15 dollárt (3300 forintot), egy 190 cm-es tévéképernyőre 4 dollárt (900 forintot), egy okostelefonra 1,99 dollárt (440 forintot) kérnek majd filmenként. A filmstúdiók manapság rendszerint három hónapig tartják a filmjeiket a moziban, mielőtt más médiacsatornákon kezdenék forgalmazni.

Katzenberg úgy vélte, az új modell átírja a mozis üzletet. Greg Maffey, a Liberty Media Corp. tévéforgalmazó vezetője ezzel egyetértve hozzáfűzte, hogy más hálózatokhoz képest a médiaüzletet érinti legérzékenyebben a technológiai fejlődés.

Ugyanakkor akadt, aki szkeptikusan tekintett a modellre a konferencián. A The Verge technológiai honlap úgy vélte: nehéz ma egy olyan biztonsági rendszert elképzelni, amely tényleg ki tudja szűrni, hogy ki mekkora képernyőn nézi meg a letöltött filmet.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!