2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kereskedelem fogalom tartalmának gyökeres változása volt az egyik kiemelt téma a PP legutóbbi konferenciáján.

Stiller Ágnes kiszámolta, hogy a hagyományos bolt sokkal költségesebb, mint az elektronikus.

Stiller Ágnes a Centrálnet Kft. oktatási igazgatója "Mennyibe kerül a kereskedelem elektronizációja, s mennyit nyerhetünk általa költségekben és üzleti lehetőségekben?" című, a szekciót záró előadásában elsőként a kereskedelmi modellek költségtípusait vizsgálta meg.

A hagyományos kereskedelmi modellben álló- és forgóeszköz beruházással kell számolni, a termelésre, szállításra és raktározásra, valamint a marketingkommunikációra és értékesítésre kell költeni, melyhez a munkabérek és közterhek fizetése adódik.

Az elektronikus kereskedelmi modell esetén ez másképp van, itt a termelő és a nagykereskedő közvetlen értékesítéssel, a kiskereskedő és a felhasználó pedig elektronikus üzletközponton (B2C) keresztül éri el egymást. Ők mindannyian a piactéren vannak (B2B).

Mindkét kereskedelmi formánál jelen van egy vállalkozási forma, amelynek berendezésre kell költenie, a hagyományos esetben az üzlethelyiséget is meg kell szerezni, míg az elektronikus vállalkozásnak csak technikai eszközökre és az on-line üzletre kell ráfordítania. Az induláshoz szükséges költségek a hagyományos bolt esetében majdnem háromszor olyan magasak, mint az elektronikus bolt esetében.

Sőt! Az üzemeltetési költségek is alacsonyabbak az e-boltnál, így azonos árrés esetén az e-világban forgalmazott áru olcsóbb lehet.

Az árukészlet mérete sem korlát az e-kereskedelemben, mivel nincs korlátozott méretű helyiség, melyet igénybe veszünk, illetve nem szükséges az interneten kínált árukészlet fizikai tulajdonlása.

Az e-kereskedelem előnyei: az országos vagy nemzetközi információ-áramlás és hatás, hogy a bolt bárhonnan irányítható. A cégvezetés e-mailen egész nap elérhető, az árlista és katalógus gyorsan frissíthető, a termékről leírások csatolhatók és 0-24-ig lehet vásárolni. Az e-kereskedelemmel tehát mind a kis-, mind a nagykereskedelmet bővíteni lehet.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!